RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Karin Bosteels
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Jack Wolfskin gaat voor schone outdoorkleding tegen 2020

icon
Mode6 juni, 2013

Ambitieus doel

2020 mag dan nog veraf lijken, toch is het een best ambitieus doel om tegen het einde van dit decennium schadelijke stoffen volledig te mijden. “De technische mogelijkheden van vandaag laten het nog niet toe om duurzaam effectieve outdoorkleding te ontwikkelen die bescherming biedt tegen het weer, zonder daarbij gebruik te maken van chemicaliën zoals PFC’s”, klinkt het bij de Duitse outdoorspecialist.

 

Daarom gaat Jack Wolfskin met twee van de meest gerenommeerde onderzoeksinstellingen op dit gebied een samenwerking aan: het Helmholtz-centrum Geesthacht (centrum voor materiaal- en kustonderzoek) en de Hogeschool Fresenius zullen voor de outdooraanbieder fundamenteel en toegepast onderzoek uitvoeren.

 

“We hebben de vaste wil om uiterlijk in 2020 ook de mogelijke vervanging van geperfluoreerde en gepolyfluoreerde chemicaliën (PFC’s) onder de knie te krijgen, om de klanten zowel een perfecte bescherming tegen het weer als een preventieve bescherming van het milieu te kunnen waarborgen”, zegt Michael Rupp, CEO van Jack Wolfskin.

 

“We weten dat we een lange en moeizame weg voor ons hebben, maar met onze knowhow en met toppartners aan onze zijde zijn we ervan overtuigd onze ambitieuze doelstellingen te kunnen halen“, klinkt het nog in Duitsland.

 

1 miljoen per jaar voor schonere productie

Het concern is met deze stap niet aan zijn proefstuk toe: met zijn lidmaatschap in de Fair Wear Foundation en de publicatie van een “sociaal verslag leveranciers” speelde Jack Wolfskin al een voortrekkersrol inzake sociale normen in de productielanden.

 

Bovendien hanteert het merk naar eigen zeggen al jaren een uitgebreide verbodslijst van chemicaliën: zo zijn PFC’s als perfluoroctaansulfonaat en perfluoroctaanzuur al sinds 2007 taboe, terwijl het voor andere stoffen dan weer minstens de grenswaarden van de OEKO-TEX Standaard respecteert. Daarnaast is het bedrijf sinds 2011 Bluesign-systeempartner om het gebruik van chemicaliën al tijdens het fabricageproces van materialen te beperken.

 

De groep investeert nu al jaarlijks meer dan 1 miljoen euro om te zorgen voor een schoner productieproces en kondigt aan dat bedrag in de komende jaren nog verder te zullen opdrijven.

 

Jack Wolfskin is een van de toonaangevende aanbieders op het gebied van functionele outdoorkleding, schoenen en uitrusting in Europa en tegelijk de grootste franchisegever in de Duitse sportwinkelbranche. In heel Europa en in Azië zijn de producten van het merk intussen verkrijgbaar in meer dan 600 franchisewinkels en bij ruim 4.000 multimerkenwinkels. Het bedrijf met hoofdzetel in het Duitse Idstein genereerde in zijn boekjaar 2011 een omzet van 355 miljoen euro en telt 650 medewerkers.

Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode20 juni, 2025
    [In Beeld] Brooklyn opent achtste winkel in Nieuwpoort

    Brooklyn heeft vandaag zijn achtste winkel geopend in Nieuwpoort. De jeans- en multimerkenspecialist noemt Vlaanderen een "vruchtbare bodem voor vernieuwende retailconcepten".

  • icon
    Mode20 juni, 2025
    Twinset in handen van Italiaanse investeerders

    Twinset is volledig overgenomen door de investeringsgroepen Borletti en Quadrivio. Dankzij de overname wil de Italiaanse modeketen haar Europese aanwezigheid versterken en nieuwe markten zoals de VS en Azië te verkennen.

  • icon
    Mode19 juni, 2025
    Dieter Penninckx (FNG) keert terug als adviseur bij Torfs

    Dieter Penninckx, mede-oprichter en ex-CEO van de omgevallen modegroep FNG, verschijnt weer op het retailtoneel. Schoenenketen Torfs stelt de ondernemer aan als adviseur voor overnames.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging13 juni, 2025
    Multipharma blijft groeien, winst smelt weg door investeringen
  • icon
    Food2 juni, 2025
    Colruyt en Delhaize weigeren nieuwe (en dure) Lay’s-verpakking
  • icon
    Mode30 mei, 2025
    Waarom Nike in België voor ontslagen vreest
  • icon
    Food6 juni, 2025
    Lidl verliest klanten na Duits prijsoffensief
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN