RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pascal Sabbe
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

HelloFresh geeft groei voorrang op winst

icon
Food10 augustus, 2021

Maaltijdboxbezorger HelloFresh gaat de komende maanden fors investeren in de verhoging van zijn productiecapaciteit. Daardoor zal de winstmarge lager liggen dan vooropgesteld.

 

Nieuw recordkwartaal

In het tweede kwartaal boekte HelloFresh een recordomzet van 1,56 miljard euro: het maaltijdpakketbedrijf ontving tussen april en juni bijna 31 miljoen orders, goed voor een stijging van 71,2% op jaarbasis. De aangepaste brutobedrijfswinst (aebitda) kwam uit op 157,8 miljoen euro, wat overeenkomt met een aebitda-marge van 10,1%.

 

HelloFresh investeert intussen volop in de uitbreiding van zijn capaciteit en aanbod: in de loop van het tweede kwartaal nam het nieuwe distributiecentra in Canada en de Verenigde Staten in gebruik. Daar komen er in de komende maanden nog eens drie bij in de Verenigde staten, Australië en Duitsland. De maaltijdboxleverancier heeft afgelopen maand ook een akkoord bereikt over de overname van Youfoodz, een Australische producent van kant-en-klaarmaaltijden. Het gaat om de tweede acquisitie in dat segment, na Factor75 eind vorig jaar.

 

In de Verenigde Staten introduceerde het bedrijf begin deze maand HelloFresh Market, waardoor klanten voortaan een reeks losse basisproducten aan hun maaltijdpakket kunnen toevoegen. Het concept werd eerst uitvoerig getest in de Benelux en goed bevonden. “Ik ben erg trots dat België pionierde met de HelloFresh Markt. Op basis van de resultaten en het succes wordt het aanbod in de rest van 2021 verder uitgebreid naar ruim 500 producten met onder andere een box van Belgische bieren”, zegt Pauwel Wiertsema, CEO HelloFresh Benelux.

 

Hogere kosten

Voor het hele jaar verwacht HelloFresh nu een omzetgroei (bij constante valuta) tussen 45% tot 55%. Tot nu toe ging het bedrijf uit van een groei van 35 à 45%.

 

De vooropgestelde aangepaste winstmarge van 10 tot 12% wordt wel teruggebracht tot 8,25 à 10,25%. HelloFresh verwacht door de versnelde uitbouw van de productiecapaciteit hogere productiekosten, omdat de nieuwe productiesites nog niet volledig benut kunnen worden. Bovendien wil het bedrijf zijn technologie- en datateams versneld versterken. Die investeringen in de infrastructuur en het platform zijn nodig om de groeiambities op middellange termijn mogelijk te maken.

 

Meer over... Food
Zie meer
  • icon
    Food22 december, 2025
    Kweekvleesbedrijf Meatable geeft er de brui aan

    Het Nederlandse kweekvleesbedrijf Meatable zet zijn activiteiten stop. De start-up uit Leiden is er immers niet in geslaagd om bijkomende financiering aan te trekken.

  • icon
    Food22 december, 2025
    Dan toch nieuwe vergunning voor Jumbo Genk

    Nadat de vergunning in augustus van dit jaar vernietigd werd, heeft de Jumbo supermarkt in Genk nu toch een nieuwe vergunning gekregen van de provincie. De winkel bleef al die tijd gewoon open.

  • icon
    Food22 december, 2025
    Carrefour schaalt autonome BuyBye-winkels verder op

    Carrefour België heeft een nieuwe door AI aangestuurde BuyBye-microwinkel geopend in het Ibis Hotel Brussels Midi. De autonome winkel is dag en nacht beschikbaar voor hotelgasten.

Meest gelezen
  • icon
    Mode25 november, 2025
    Foot Locker krijgt Aldi-veteraan Matthew Barnes aan het hoofd
  • icon
    Algemeen24 november, 2025
    Otto trekt zich (nu écht) terug uit Nederland
  • icon
    Algemeen25 november, 2025
    Alibaba gaat koste wat kost voor ‘instant retail’ en AI
  • icon
    Wonen5 december, 2025
    Ikea wil capaciteit in VS vergroten
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN