RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Deliveroo ziet lockdowngedrag aanhouden

icon
Food11 augustus, 2021

Hoewel de horeca weer heropent, meldt bezorgdienst Deliveroo dat consumenten volop maaltijden blijven bestellen en aan huis laten leveren. Ook in het bezorgen van boodschappen boekt het bedrijf sterke groei.

 

Nog steeds verlieslatend

In het eerste halfjaar steeg de bruto transactiewaarde (de omzet van de aangesloten restaurants) bij Deliveroo met 102% tot 3,4 miljard pond (4 miljard euro). De groei bedroeg 131% in het eerste kwartaal en 81% in het tweede kwartaal. Dat is aanzienlijk hoger dan verwacht, zegt de bezorgdienst, en dat ondanks de effecten van de horeca-heropening en een steeds moeilijkere vergelijkingsbasis.
 

De omzet voor Deliveroo zelf steeg met 82 procent tot 922,5 miljoen pond (goed 1 miljard euro). De brutowinstmarge daalde echter van 8,8 procent naar 7,8 procent als gevolg van hogere investeringen. Het bedrijf boekte een verlies voor belastingen van 104,8 miljoen pond (124 miljoen euro), wat een lichte verbetering is vergeleken met 2020.

 

Exit Spanje

Deliveroo wist zowel het aantal aangesloten restaurants als het aantal actieve klanten te verhogen en ziet ook verdere groei in het bezorgen van online boodschappen. Wel zal het bedrijf zijn activiteiten in Spanje beëindigen: het zou te hoge investeringen vergen om in dat land een toppositie te bemachtigen.
 

“We zien een sterke groei en betrokkenheid op ons platform nu de lockdowns afnemen. De vraag bij de consumenten is hoog. We hebben ons klantenbestand verbreed, zien dat mensen vaak blijven bestellen en we werken nu met duizenden restaurants meer. Tegelijkertijd kiezen meer bezorgers ervoor om met het bedrijf te blijven werken omdat ze ons werk waarderen,” zegt oprichter en CEO Will Shu. De bezorgdienst verwacht wel dat het consumentengedrag later in het jaar zal afzwakken. Toch zal de bruto transactiewaarde dit jaar met 50 tot 60 procent stijgen.

 

Meer over... Food
Zie meer
  • icon
    Food22 december, 2025
    Kweekvleesbedrijf Meatable geeft er de brui aan

    Het Nederlandse kweekvleesbedrijf Meatable zet zijn activiteiten stop. De start-up uit Leiden is er immers niet in geslaagd om bijkomende financiering aan te trekken.

  • icon
    Food22 december, 2025
    Dan toch nieuwe vergunning voor Jumbo Genk

    Nadat de vergunning in augustus van dit jaar vernietigd werd, heeft de Jumbo supermarkt in Genk nu toch een nieuwe vergunning gekregen van de provincie. De winkel bleef al die tijd gewoon open.

  • icon
    Food22 december, 2025
    Carrefour schaalt autonome BuyBye-winkels verder op

    Carrefour België heeft een nieuwe door AI aangestuurde BuyBye-microwinkel geopend in het Ibis Hotel Brussels Midi. De autonome winkel is dag en nacht beschikbaar voor hotelgasten.

Meest gelezen
  • icon
    Mode25 november, 2025
    Foot Locker krijgt Aldi-veteraan Matthew Barnes aan het hoofd
  • icon
    Algemeen24 november, 2025
    Otto trekt zich (nu écht) terug uit Nederland
  • icon
    Algemeen25 november, 2025
    Alibaba gaat koste wat kost voor ‘instant retail’ en AI
  • icon
    Wonen5 december, 2025
    Ikea wil capaciteit in VS vergroten
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN