RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Kijk binnen bij The Guest, de winkel die een magazine wil zijn

icon
Algemeen9 september, 2021

Antwerpen is een attractie rijker met The Guest, een warenhuis nieuwe stijl dat een testlaboratorium wil zijn voor jong talent, een incubator voor start-ups en een platform voor kunstenaars en visionaire ondernemers.

 

Geen pop-up

Een bezoek aan The Guest zou qua winkelervaring moeten aanvoelen als bladeren door een tijdschrift, zeggen de initiatiefnemers, vastgoedexpert Guy Rietens en marketeer Jim Cantens. Na een succesvolle pop-upwinkel vorig jaar in Knokke, diende Antwerpen zich aan als opportuniteit. “De eigenaar van dit pand, waar Zara zijn vertrek had aangekondigd, was gecharmeerd door onze plannen. We willen hier ons eigen merk opbouwen, we investeerden in de beleving, het interieur. Dit is geen pop-upwinkel: we blijven minstens een jaar.” Een pand op een triple-A locatie was vroeger onhaalbaar voor dit soort initiatieven, maar het retaillandschap is veranderd…

 

In Antwerpen gaat The Guest van start met een veertigtal partners. “We hebben met wel 150 kandidaten gesproken. We kiezen voor dynamische merken, voor ondernemers met wie we een klik hebben. Het is een mix van grotere en kleine merken, maar allemaal zijn het voorlopers met een uniek, eigen verhaal. Sommige blijven twee maanden, andere zes maanden… We gaan hier vaak wisselen, de winkel moet leven en zichzelf voortdurend heruitvinden.” Bedoeling is dat de merken elkaar door kruisbestuiving versterken.

 

Op het gelijkvloers bevindt zich een horecazone, waar klanten terecht kunnen voor onder andere ontbijt en salades. In de foodcorner vind je koffie, chocolade, dranken en voedingssupplementen. Daarnaast is er een beautyafdeling met vijf merken. Op de eerste verdieping vinden klanten de modeafdeling, op het tweede is er ruimte voor interieur en kunst, maar ook voor een podcaststudio en kantoorplekken.

Meer over... Algemeen
Zie meer
  • icon
    Algemeen2 september, 2025
    Bol introduceert digitale etalage voor merken

    Bol lanceert een nieuw advertentieproduct waarmee verkooppartners “hun merkverhaal tot leven kunnen brengen”, om zo onlineshoppers te helpen in hun keuzeproces. De uitrol volgt na een succesvolle test.

  • icon
    Algemeen1 september, 2025
    Wibra verhuist naar groter distributiecentrum

    Wibra neemt begin volgend jaar een groter distributiecentrum in gebruik, in Apeldoorn. Zo wil de retailer zijn sterke groei ondersteunen. Het hoofdkantoor blijft wel in Epe.

  • icon
    Algemeen29 augustus, 2025
    Europese consument verdient meer, maar geeft minder uit

    De Europese consument won vorig jaar aan koopkracht, maar geeft dat niet zomaar winkelend uit. Uit nieuw onderzoek blijkt dat de kloof tussen koopkracht en consumptie groeit, en dat de verschillen tussen generaties groter worden.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
  • 20
    nov
    RETAILDETAIL NIGHT 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging26 augustus, 2025
    Moederbedrijf EasyToys zoekt al na een jaar nieuwe CEO
  • icon
    Wonen1 september, 2025
    Homefashion Group “onderzoekt opties” voor Leen Bakker en Kwantum
  • icon
    Algemeen4 augustus, 2025
    JD.com boost Europese expansie met nieuwe naam voor Ochama
  • icon
    Mode6 augustus, 2025
    Duitse modeketen Closed vraagt faillissement aan
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN