RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Singles’ Day zet nieuw record(je) neer

icon
Algemeen12 november, 2021

Alibaba’s “11.11 Global Shopping Festival”, beter bekend als Singles’ Day, heeft een nieuw record neergezet, hoewel de groei toch duidelijk vertraagt. Volgens de Chinese e-commercereus is dat evenwel niet erg, omdat deze editie vooral de focus legde op duurzaamheid en groene producten.

 

Groeivertraging

Alibaba sloot het evenement, dat inmiddels is uitgegroeid tot een elfdaags shoppingfestijn, af met een bruto handelsvolume van omgerekend 73,8 miljard euro. Dat is een nieuw record, maar tegelijkertijd bleef de groei beperkt tot 8%, de laagste sinds jaren. Volgens Emerce kwam dat onder meer door de lagere economische groei in China. Bovendien nam ook de concurrentie van andere bedrijven toe, mede omdat de Chinese autoriteiten maatregelen namen tegen de dominante positie van Alibaba.

 

Alibaba zelf wijst vooral op de ruimere doelstellingen van het evenement: marketingbaas Chris Tung benadrukte dat de echte waarde van 11.11 verder gaat dan louter de verkoopcijfers en dat het ook een rol kan spelen bij het opbouwen van de toekomst van consumptie. “11.11 gaat over hoe we de nieuwste technologie van Alibaba het best kunnen inzetten om merken en handelaars te ondersteunen bij het stimuleren van duurzame en inclusieve groei op efficiëntere manieren”, verklaarde hij.

 

Singles’ Day stond dit jaar dan ook in het teken van duurzaamheid. Milieuvriendelijke producten werden extra in de kijker geplaatst en Alibaba deelde voor 100 miljoen yuan (14 miljoen euro) groene vouchers uit om duurzame aankopen te stimuleren. 2,5 miljoen shoppers zouden tijdens de voorbije editie van 11.11 voor groene producten hebben gekozen, al is dat een peulschil van de 900 miljoen (!) Chinezen die volgens Alibaba deelnamen aan deze Singles’ Day.

 

Meer over... Algemeen
Zie meer
  • icon
    Algemeen10 december, 2025
    Onderaannemer Albert Heijn en Jysk spil in grootschalig witwasonderzoek

    In een onderzoek naar witwaspraktijken zijn op zo'n twintig locaties in Antwerpen en Brussel de voorbije dagen huiszoekingen uitgevoerd. De vermoedelijke spilfiguur is een onderaannemer van Albert Heijn en Jysk.

  • icon
    Algemeen10 december, 2025
    Primeur: slimme lichtreclame Neolytics analyseert shoppergedrag

    Lichtreclamespecialist Neopaul-signs en data-analist The Retail Factory lanceren samen Neolytics, ’s werelds eerste slimme lichtreclame met geïntegreerde technologie die passanten- en bezoekersgedrag in kaart brengt: “Dit zal de fysieke retail voorgoed veranderen”.

  • icon
    Algemeen9 december, 2025
    Lush wil met franchise Franse groei versnellen

    Cosmeticaketen Lush gaat opnieuw beginnen met franchising in Frankrijk. Drie jaar nadat de laatste Franse franchisewinkel werd omgevormd tot een eigen filiaal, kiest de Britse groep opnieuw voor het franchisemodel om zijn winkelnet versneld uitbreiden.

Meest gelezen
  • icon
    Algemeen17 november, 2025
    Ook AliExpress, Amazon, eBay, Joom, Temu en Wish verkochten illegale producten, zegt Frankrijk
  • icon
    Mode25 november, 2025
    Foot Locker krijgt Aldi-veteraan Matthew Barnes aan het hoofd
  • icon
    Algemeen24 november, 2025
    Otto trekt zich (nu écht) terug uit Nederland
  • icon
    Algemeen25 november, 2025
    Alibaba gaat koste wat kost voor ‘instant retail’ en AI
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN