RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Hein Deprez (Greenyard) over The Future of Food: “Verplichte lectuur!”

icon
Food17 december, 2021

Topman Hein Deprez van Greenyard ziet zijn visie op een duurzame voedingssector bevestigd in The Future of Food, het nieuwe RetailDetail-boek dat intussen al aan zijn tweede druk toe is.

 

Het belang van lokale verankering

“Dit is voor mij het meest alomvattende werk dat ik tot nu toe gezien heb over de vele nieuwe voedingstrends en de evolutie van het duurzaamheidsaspect in de productie van nieuwe voedingsproducten. Daarenboven plaatst het boek deze trends in de context van een sterk evoluerende wijze waarop voeding van het veld tot bij de consument terecht komt”, zegt Hein Deprez, co-CEO van groenten- en fruitspecialist Greenyard. Hij is één van de topmanagers uit de foodsector die het boek in avant-première te lezen kregen.

 

“Alle nieuwe technologieën en ideeën die vandaag wereldwijd bestudeerd en geïmplementeerd worden, zijn heel nauwkeurig beschreven met de gepaste links naar concrete voorbeelden. De kennis die ik hier opdoe, versterkt enkel onze mening dat retailers met een sterk lokaal verankerde voetafdruk (een goed verspreid en dicht netwerk van winkels) in staat zullen zijn om het nieuwe gezonde en duurzame ontbijt, middag- en avondmaal op een efficiënte en duurzame manier op tafel te brengen.”

 

Lovende reacties

“De retailers die erin slagen om al deze nieuwe producten en technologieën te incorporeren in hun zakenmodel, zullen de aandacht van de consument winnen en worden de kampioenen in het invullen van de laatste mijl. Dit boek wordt verplichte lectuur voor de top-250 mensen van ons bedrijf”, besluit hij.

 

Wel meer toplui uit de voedingssector laten zich lovend uit over het boek The Future of Food – Een nieuw recept voor de voedingssector van Jorg Snoeck en Stefan Van Rompaey. Frans Muller, CEO van Ahold Delhaize, schreef een nabeschouwing. Ook Alexandre Bompard, de topman van Carrefour, gaf een reactie, net als onder andere Jef Colruyt (Colruyt Group), Koen Slippens (Sligro), Nils van Dam (Milcobel) en Wim Destoop (PepsiCo).

 

Eén en ander bleef niet zonder gevolg: al na enkele weken zat Uitgeverij Lannoo Campus door zijn voorraad Nederlandstalige exemplaren van het boek. Een tweede druk komt eraan. Het boek is beschikbaar in de betere boekhandel en webshop, in het Nederlands en het Engels. Voor leveringen van grotere aantallen in België kan u bestellen via deze link. Nederlanders kunnen terecht bij uitgever Van Duuren Management en bij managementboek.nl.

Meer over... Food
Zie meer
  • icon
    Food8 juli, 2025
    Koekjesbakker Griesson – de Beukelaer investeert 100 miljoen in uitbreiding

    De Duitse koekjesproducent Griesson – de Beukelaer investeert honderd miljoen euro in een grootschalige uitbreiding van zijn fabriek in Wurzen. De Beukelaer is het bekendst als uitvinder van Prince-koeken.

  • icon
    Food8 juli, 2025
    Chinese Starbucks-uitdager Luckin Coffee wil Amerikaanse markt veroveren

    De Chinese koffieketen Luckin Coffee zet zijn wereldwijde ambities kracht bij met de opening van de eerste afhaalwinkels op de Amerikaanse markt. Het bedrijf wil het verschil maken met innovatie en technologie.

  • icon
    Food8 juli, 2025
    Foodmaker oogst “tritordeum” als alternatief voor tarwe

    Foodmaker heeft 3,5 ton tritordeum geoogst, een kruising tussen durumtarwe en wilde gerst die volgens de maaltijdproducent goed opgewassen is tegen de klimaatverandering. Zo kon het bedrijf ook een recordaantal maaltijden bereiden.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging13 juni, 2025
    Multipharma blijft groeien, winst smelt weg door investeringen
  • icon
    Algemeen18 juni, 2025
    Zware Europese boete dreigt voor AliExpress
  • icon
    Algemeen16 juni, 2025
    Is ‘agentic’ AI de toekomst van retail?
  • icon
    Food24 juni, 2025
    Ongeziene breuk: Jumbo wisselt van broodleverancier
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN