RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

JBC leert ouders gamen met onlinecampagne

icon
Mode3 januari, 2022

JBC brengt een gamingcollectie uit voor jongeren, maar hangt die niet zomaar in de rekken. De lancering gaat gepaard met een bijzondere vorm van contentmarketing.

 

Expert e-sports erbij

JBC lanceert een onlineplatform voor ouders, om hen wegwijs te maken in de gamingwereld van hun kids. Alexander Dumon, verantwoordelijke E-sports bij de Hogeschool PXL en onder gamers gekend als ADUMON, werkte met de Limburgse kledingketen een onlineleidraad uit voor ouders en hun gamende kinderen. De informatiecampagne ‘Game Time’ geeft tips, herkenbare situaties en advies over gamen.

“Tijdens de coronacrisis zagen ouders de hobby’s en dagstructuur van hun kinderen langzaam wegvallen. Hierdoor werd gamen (nog) populairder bij jongeren. Aangezien veel ouders nog niet thuis zijn in de gamingwereld, merken we dat veel van onze klanten erg onzeker zijn over deze ontwikkeling”, vertelt Bart Claes, CEO van JBC. 

 

Via de ouders het kind

Het initiatief is een uitgebreide contentmarketingcampagne om een nieuwe collectie bij JBC aan te kondigen: in het kinderassortiment zitten voortaan ook shirts en sweaters met afbeeldingen van onder andere Playstation, Minecraft, Pokémon en Tetris – uniseks zoals de nieuwe strategie van de keten het wil. 

In 2020, aan het begin van de coronapandemie, deed JBC al iets soortgelijks met een digitale informatiecampagne voor ouders rond het fenomeen TikTok. Aangezien de concurrentie op de damesmodemarkt alleen maar scherper wordt, wil de retailer zich op de kaart zetten als familiemerk en probeert JBC via de ouders de grote kindermarkt te bereiken.

Meer Mode
Bekijk meer
  • icon
    Mode5 juni, 2025
    Schoenenketen Maniet-Luxus neemt schoenhersteldienst over

    De Belgische schoenenketen Maniet-Luxus neemt de ambachtelijke schoenmakerij Dascotte uit Nijvel over. De retailer wil inspelen op het tekort aan vakmensen in de sector en tegelijk een alternatief bieden voor fast-fashion.

  • icon
    Mode5 juni, 2025
    Consumentenorganisaties dienen klacht in tegen Shein

    25 Europese consumentenorganisaties hebben een klacht ingediend tegen Shein wegen het gebruik van misleidende praktijken met negatieve gevolgen voor consumenten, milieu en arbeidsomstandigheden.

  • icon
    Mode5 juni, 2025
    Geen collectief ontslag in Belgische distributiecentra Nike  

    Opluchting bij de werknemers van de Belgische distributiecentra van Nike: er vallen geen naakte ontslagen. Wel schuift het bedrijf met weekendjobs om kosten te besparen.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Food2 juni, 2025
    Colruyt en Delhaize weigeren nieuwe (en dure) Lay’s-verpakking
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
  • icon
    Mode30 mei, 2025
    Waarom Nike in België voor ontslagen vreest
  • icon
    Vrije tijd19 mei, 2025
    Bax Music opent winkels en webshop weer
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN