RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Johan Van Geyte
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Harrods bevestigt luxefocus nogmaals met nieuwe wijnafdeling

icon
Algemeen19 juli, 2013

Hoe donkerder, hoe duurder

Terwijl de rest van het land uitkijkt naar koopjes bij Aldi of Lidl blijft Harrods de gegoede Britten uit hartje Londen en de koopkrachtige toeristen aantrekken. En dat doet het nu ook met exclusieve dranken. Tweeduizend fijne wijnen, 200 champagnes en 500 sterke dranken vormen er het aanbod. De goedkoopste fles kost er 9,95 pond, omgerekend zowat 11,50 euro.

Om de klant te leiden, worden de prijscategorieën aangeduid met een kleurcode. Hoe donkerder de kleur, des te dieper mag in de geldbuidel worden getast.

Het neusje van de zalm wordt daarbij Dalmore Paterson Collection met twaalf zeldzame whisky’s die dateren van 1926 tot 1990, elk in een aangepaste verpakking en met een globaal prijskaartje van 987.500 pond, of omgerekend 1,1 miljoen euro.


Flesje champagne van zo’n 20.000 euro

Ook de Louis Roederer-champagne van 2002, waarvan er dit jaar in het Verenigd Koninkrijk slechts zeven flessen verkocht worden, mag er zijn. De kostprijs of – beter – investeringsprijs beloopt 18.000 pond of omgerekend 20.700 euro.

Harrods heeft ook de intentie om regelmatig degustaties met speciale promoties te organiseren om het doelpubliek aan zich te binden.


“Alles voor iedereen”

Intussen loopt het gewone volk voorbij aan Harrods. De leuze in de gevel – Omnia Omnibus Ubique of alles voor iedereen – dekt al lang de lading niet meer. Het warenhuis is immers sinds 2010 in handen van Qatareese investeerders, en die willen een return op hun belegging.

Al zal Harrods het niet makkelijk krijgen: het moet steeds meer opboksen tegen de online luxehandelaars en tegen de nieuwe koopcentra voor de superrijken in Dubai en in Zuidoost-Azië.

Er gaan dan ook stemmen op om de gewone Britse consument toch opnieuw te omarmen zodat de toekomst van het warenhuis niet louter afhangt van vermogende toeristen, wiens gedrag deels wordt bepaald door wisselkoersschommelingen en politieke stabiliteit.

Meer over... Algemeen
Zie meer
  • icon
    Algemeen20 juni, 2025
    “Wees de gids voor je categorie”: inzichten vanop het Category Management Congress

    De gouden driehoek tussen retailer, shopper en leverancier: dat is waar de magie plaatsvindt, aldus dagvoorzitter Luc Desmedt van LD&Co. Die drie partijen waren evenwichtig vertegenwoordigd in het gevarieerde programma van het Category Management Congress op 19 juni bij RetailDetail.

  • icon
    Algemeen20 juni, 2025
    Mode en horeca tillen El Corte Inglés naar hogere winst

    El Corte Inglés boekte vorig jaar een solide winstgroei. Vooral huismerken en e-commerce leverden het Spaanse warenhuisconcern meer marge op, terwijl mode en horeca fysieke trekkers waren.

  • icon
    Algemeen20 juni, 2025
    Amazon vervangt medewerkers door AI

    Amazon-topman Andy Jassy noemt de impact van generatieve kunstmatige intelligentie zo ingrijpend, dat de personeelsbezetting de komende jaren zal afnemen. “De manier waarop we werken verandert,” aldus Jassy. “We zullen minder mensen nodig hebben voor sommige jobs en meer voor andere.”

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging13 juni, 2025
    Multipharma blijft groeien, winst smelt weg door investeringen
  • icon
    Food2 juni, 2025
    Colruyt en Delhaize weigeren nieuwe (en dure) Lay’s-verpakking
  • icon
    Mode30 mei, 2025
    Waarom Nike in België voor ontslagen vreest
  • icon
    Food6 juni, 2025
    Lidl verliest klanten na Duits prijsoffensief
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN