RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Hugo Boss weer op pre-coronapeil

icon
Mode18 januari, 2022

“2021 was een zeer succesvol jaar voor Hugo Boss“, zegt CEO Daniel Grieder. Het Duitse modelabel haalde in het vierde kwartaal liefst de helft meer omzet, voor het bedrijf een bewijs dat de vernieuwingsstrategie aanslaat.

 

Nieuwe strategie van start

In het vierde kwartaal van vorig jaar boekte modemerk Hugo Boss ruim de helft meer omzet dan een jaar eerder. Dat heeft veel met de heropeningen na de coronapandemie te maken, maar zelfs in vergelijking met pre-coronajaar 2019 lag de omzet 12% hoger. Consumenten hadden opnieuw vertrouwen en kochten zich nieuwe outfits voor de feestdagen: vooral Europa en Noord- en Zuid-Amerika presteerder bijzonder sterk.

 

Hugo Boss heeft in 2021 ook belangrijke stappen gezet in de uitrol van een nieuwe ‘Claim 5’-groeistrategie. Het Duitse modehuis gaat voor een nieuwe look in de winkels en voor jongere kleding. Ook is het de bedoeling een “toonaangevend premium tech-gedreven modeplatform” te worden. Online was in het vierde kwartaal goed voor 20% van alle omzet.

 

Amper nog verschil met 2019

Over het hele jaar verwacht het modehuis een omzet van 2,79 miljard euro, goed voor een stijging van 43% ten opzichte van 2020. In vergelijking met 2019 is dat maar 1% minder. Het bedrijf overtreft zo zijn eigen doelstelling. Wel hinkt de winst nog wat achterop: naarmate de omzet verbeterde, begon ook de winst zich in de loop van het jaar te herstellen. Van het verwachte EBIT van 228 miljoen euro zal liefst 100 miljoen euro uit het vierde kwartaal komen.

 

In de komende weken rolt Hugo Boss nog een nieuwe huisstijl uit. Consumenten kunnen zich ook verwachten aan de lancering van de grootste Boss- en Hugo marketingcampagnes in de geschiedenis van het bedrijf, schrijft FashionUnited. Tegelijkertijd brengt de groep zijn productie dichterbij huis, om minder gevoelig te zijn voor storingen in de mondiale toeleveringsketen. Het bedrijf investeert met name sterk in extra werknemers en productiecapaciteit in Turkije.

Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode19 december, 2025
    Eén fotoshoot, honderden outfits: Zara laat AI los op echte modellen

    Zara zet kunstmatige intelligentie in om beelden te creëren van echte modellen in wisselende outfits. De modeketen wil zo de productie van campagnebeelden versnellen.

  • icon
    Mode19 december, 2025
    Nike: zwakke Chinese verkoop ondermijnt vertrouwen in herstel

    Nike blijft worstelen met de Chinese markt, terwijl de sneakermaker elders voorzichtige vooruitgang boekt. De comeback van het merk verloopt "twee stappen voorwaarts en één stap achteruit", vinden analisten.

  • icon
    Mode19 december, 2025
    Bengaalse textielsector bereidt EU-productpaspoort voor

    De Europese Unie wil digitale productpaspoorten voor kleding die milieuclaims onderbouwen. Terwijl veel producenten wereldwijd nog op details wachten, nemen producenten in Bangladesh alvast maatregelen. Dat is niet onbelangrijk, want het land is de op een na grootste kledingexporteur ter wereld.

Meest gelezen
  • icon
    Mode25 november, 2025
    Foot Locker krijgt Aldi-veteraan Matthew Barnes aan het hoofd
  • icon
    Algemeen24 november, 2025
    Otto trekt zich (nu écht) terug uit Nederland
  • icon
    Algemeen25 november, 2025
    Alibaba gaat koste wat kost voor ‘instant retail’ en AI
  • icon
    Wonen5 december, 2025
    Ikea wil capaciteit in VS vergroten
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN