RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Hornbach betaalt klanten terug bij prijsdalingen

icon
Doe-Het-Zelf/Tuin3 februari, 2022

Doe-het-zelfketen Hornbach pakt in Nederland uit met een fameuze stunt: klanten krijgen er geld terug als de prijzen binnen de dertig dagen na aankoop alsnog dalen.

 

Pro-actieve terugbetaling

De nieuwe versie van de laagsteprijsgarantie gaat volgende week in. Vanaf dan zal de bouwmarkt consumenten niet enkel op het moment van aankoop de laagste prijs garanderen, maar ook in de dertig dagen erna. Als het product in kwestie in die periode daalt, krijgt de klant het verschil automatisch terugbetaald. Dat gebeurt niet in cash, maar wel als tegoed op toekomstige aankopen bij de retailer.

 

“Niets is zo vervelend als ontdekken dat de verf die jij gisteren gekocht hebt, vandaag in prijs gedaald is”, zegt algemeen directeur Evert de Goede van Hornbach Nederland. “Je voelt je als klant dan toch een beetje belazerd.” De laagsteprijsgarantie is geldig op het volledige assortiment van Hornbach, goed voor ongeveer 120.000 artikelen.

 

De nieuwe strategie maakt deel uit van het getrouwheidsprogramma van de bouwmarktketen. Om geld te kunnen terugkrijgen, moeten klanten via de website of app een account openen. Online aankopen worden automatisch geregistreerd, terwijl aankopen in de fysieke winkels aan de account gekoppeld kunnen worden door de barcode op het kassaticket te scannen. De terugbetaalde tegoeden blijven drie jaar geldig.

Meer Doe-Het-Zelf/Tuin
Bekijk meer
  • icon
    Doe-Het-Zelf/Tuin19 maart, 2025
    Hoe Chinezen de Europese doe-het-zelfmarkt stuwen

    Doe-het-zelfaankopen worden nog steeds digitaler en internationaler. E-commerce blijft een groeiend deel van de markt inpalmen, zeker nu Chinese nieuwkomers al naar de top vijf doorstoten.

  • icon
    Doe-Het-Zelf/Tuin9 januari, 2025
    Brico-app toont locatie producten in de winkel

    Als eerste doe-het-zelfketen in België lanceert Brico een ‘productlocator’ op zijn website en in zijn app. Klanten kunnen zo waar ze een specifiek product kunnen vinden in hun favoriete winkel.

  • icon
    Doe-Het-Zelf/Tuin12 augustus, 2024
    Lidl opent Parkside bouwmarkten

    Om zijn doe-het-zelfhuismerk Parkside beter bekend te maken bij consumenten, heeft Lidl in Hongarije en Polen aparte winkels geopend die het volledige doe-het-zelfaanbod van de discounter presenteren.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Algemeen18 april, 2025
    Internationale Europese e-commerce maakt comeback
  • icon
    Mode29 april, 2025
    Forse winststijging voor Vinted
  • icon
    Elektro25 april, 2025
    Fnac Darty zoekt verse groei met nieuw strategisch plan
  • icon
    Algemeen8 mei, 2025
    Wordt elke handelaar een geldautomaat?
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN