RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Ook Aldi en Carrefour rantsoeneren olie en bloem

icon
Food21 maart, 2022

Na Colruyt en Lidl vorige week hebben nu ook Aldi en Carrefour besloten om de aankopen te beperken voor producten als olie en bloem. Er is voldoende voorraad, maar de logistieke keten kan de vraag niet volgen.

 

Drie stuks per klant

Shoppers die tarwebloem, broodmixen of oliën willen kopen, mogen bij Aldi sinds vandaag ten hoogste drie stuks per kassaticket meenemen. De retailer kondigt de maatregel aan via pancarten in de winkels. “Onze leverancier kan momenteel de productie aan, maar door de plotse hevige piek in verkoop van deze producten kan de logistieke keten de snelheid niet volgen”, zegt woordvoerder Jason Sevestre.

 

Afgelopen vrijdag, toen Colruyt en Lidl als eerste foodretailers in België een beperking op de aankopen van olie en bloem aankondigden omwille van een “abnormale” piek in de verkoop, vond Aldi ingrijpen nog niet nodig. Vandaag ziet de discounter zich toch genoodzaakt om maatregelen te nemen: in veel winkels worden klanten immers geconfronteerd met lege rekken.

 

Ongeruste klanten

Ook Carrefour grijpt in, maar bekijkt wel de situatie winkel per winkel. Winkeldirecteurs beslissen zelf welke beperkingen ze opleggen. Door de vele berichten in de media hebben klanten immers hun gedrag aangepast en stelt de retailer een stijgende vraag vast voor bepaalde producten. Albert Heijn vindt beperkingen opleggen geen goed idee: “Het is in eigen voet schieten. Als klanten nu eens normaal gedrag zouden vertonen, dan blijft die bevoorradingsketen overeind. Maar door de huidige rush kan de keten het even niet meer trekken”, aldus general manager Raf Van den Heuvel.

 

Consumenten zijn ongerust over mogelijke gevolgen van de oorlog in Oekraïne. Dat land is een belangrijke leverancier van zonnebloemolie en tekorten dreigen nu. Ook is het een belangrijke graanproducent. De vrees voor sterk stijgende broodprijzen brengt mensen ertoe weer zelf brood te gaan bakken. Van een algemene hamsterwoede, zoals twee jaar geleden bij het ingaan van de eerste lockdown, is echter geen sprake.

Meer Food
Bekijk meer
  • icon
    Food16 mei, 2025
    Colruyt krijgt groen licht voor overname Delitraiteur

    De Belgische Mededingingsautoriteit heeft donderdag de overname van maaltijdwinkelketen Delitraiteur door Colruyt Group goedgekeurd.

  • icon
    Food15 mei, 2025
    Snacksproducent Van Geloven sluit drie fabrieken

    Van Geloven, de producent van snacksmerken Mora en Van Dobben en dochterbedrijf van diepvriesgigant McCain, sluit drie productievestigingen in België en Nederland. Dat zal 142 jobs kosten.

  • icon
    Food14 mei, 2025
    Sligro verwacht voor het eerst winst in België

    Na jaren van financiële tegenvallers verwacht Sligro in 2025 voor het eerst zwarte cijfers te schrijven in België. De horecagroothandel heeft de logistieke processen eindelijk op orde, nu richt het bedrijf de blik op omzetgroei en marktaandeel.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Mode29 april, 2025
    Forse winststijging voor Vinted
  • icon
    Elektro25 april, 2025
    Fnac Darty zoekt verse groei met nieuw strategisch plan
  • icon
    Mode12 mei, 2025
    RetailDetail Congress bracht inspirerende verhalen uit mode & lifestyle
  • icon
    Algemeen8 mei, 2025
    Wordt elke handelaar een geldautomaat?
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN