RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Farfetch investeert 200 miljoen dollar in Neiman Marcus

icon
Mode6 april, 2022

Online en offline luxe vinden elkaar: e-commerceplatform Farfetch gaat een verregaande strategische samenwerking aan met de Amerikaanse groep van luxewarenhuizen Neiman Marcus. De deal zorgt ook voor buitenlandse expansie.

 

Warenhuisklassiekers gaan digitaal

De online luxeretailer pompt 180 miljoen euro in de kwakkelende Neiman Marcus Group, de eigenaar van de iconische Amerikaanse warenhuizen Neiman Marcus en Bergdorf Goodman. De warenhuisgroep ging bij de uitbraak van de coronacrisis failliet en maakte in september 2020 een doorstart, en nu gaat Farfetch het bedrijf dus helpen digitaliseren.

 

Beide bedrijven gaan een wereldwijde strategische samenwerking aan, waarbij Farfetch niet alleen mede-eigenaar wordt, maar zowel Bergdorf Goodman als Neiman Marcus zich ook als partner aansluiten op het Farfetch-platform. Het betekent dat het assortiment van de luxewarenhuisketens straks ook internationaal te koop is via de onlinemarktplaats.

 

Amerikaanse luxemarkt op scharnierpunt

Farfetch ontwikkelt ook een nieuwe website en mobiele app voor de New Yorkse ‘department store’ Bergdorf Goodman, waardoor die online al binnen enkele maanden naar het buitenland zou kunnen uitbreiden. Farfetch zal de app en site beheren. Met de samenwerking willen de bedrijven een heuse revolutie teweegbrengen in de geïntegreerde en omnichannel luxeretail.

 

“Ik geloof dat de Amerikaanse luxemarkt op een scharnierpunt staat,” vertelt Farfetch-topman José Neves aan Reuters. Voor de e-commercespeler is het vooral een manier om voet aan de grond te krijgen in de Verenigde Staten. Vorig jaar schoot de luxeconsumptie op de Amerikaanse markt de hoogte in en nu Rusland wegvalt, neemt de markt snel aan belang toe. Ook door de nieuwe coronaperikelen in China verleggen bedrijven hun focus naar de VS. Neiman Marcus Group merkt dit voorjaar al een sterke verkoop.

Meer Mode
Bekijk meer
  • icon
    Mode5 juni, 2025
    Schoenenketen Maniet-Luxus neemt schoenhersteldienst over

    De Belgische schoenenketen Maniet-Luxus neemt de ambachtelijke schoenmakerij Dascotte uit Nijvel over. De retailer wil inspelen op het tekort aan vakmensen in de sector en tegelijk een alternatief bieden voor fast-fashion.

  • icon
    Mode5 juni, 2025
    Consumentenorganisaties dienen klacht in tegen Shein

    25 Europese consumentenorganisaties hebben een klacht ingediend tegen Shein wegen het gebruik van misleidende praktijken met negatieve gevolgen voor consumenten, milieu en arbeidsomstandigheden.

  • icon
    Mode5 juni, 2025
    Geen collectief ontslag in Belgische distributiecentra Nike  

    Opluchting bij de werknemers van de Belgische distributiecentra van Nike: er vallen geen naakte ontslagen. Wel schuift het bedrijf met weekendjobs om kosten te besparen.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Food2 juni, 2025
    Colruyt en Delhaize weigeren nieuwe (en dure) Lay’s-verpakking
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
  • icon
    Mode30 mei, 2025
    Waarom Nike in België voor ontslagen vreest
  • icon
    Vrije tijd19 mei, 2025
    Bax Music opent winkels en webshop weer
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN