RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven DOBITXandres
  • Onderwerpen Publireportagewinkelconcept
  • Geografie Antwerpen
  • Personen Patrick Desrumaux
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Video: kijk binnen in de nieuwe flagshipstore van Xandres

icon
Mode9 mei, 2022
Xandres

(Publireportage) In de nieuwe flagshipstore van Xandres in Antwerpen staat digitale technologie helemaal in dienst van een verbeterde klantenservice. Zo zijn er kiosken bij de pashokjes als instore-webshop, is er een Xandres-app én creëren grote schermen een echt wauw-gevoel!

Technologie in functie van de klant

De lancering van de flagshipstore in Antwerpen is meteen een eerste uiting van de nieuwe merk-en winkelstrategie van de retailer. Zo kiest Xandres voor een inclusieve merkstrategie waarbij de retailer niet langer onderscheid maakt op basis van leeftijd of maat. De nieuwe slogan ‘We zijn allemaal Xandres’ resulteert dan ook in het subtiel samensmelten van het plussize merk Xandres Gold met het merk Xandres. 

Daarnaast zet de retailer fors in op digitale vernieuwing voor een betere klantenservice en beleving. De kiosken bij de pashokjes brengen de webshop in de winkel en de digitale schermen zetten de merkbeleving kracht bij. Ook de Xandres-app verbetert de klantervaring. Via de app stelt de klant een paslijstje samen dat vervolgens door één vaste stockmedewerker naar de paskamer gebracht wordt. Een win-win: de winkelmedewerker heeft meer tijd voor de klant en de klant moet niet met vier stuks over de arm door de winkel lopen.

Digitale strategie op basis van relevante touchpoints

“We staan al langer in voor de digitale schermen bij Xandres, maar voor deze flagshipstore mocht het net iets meer zijn”, aldus Jomme Sonck, Account Manager Retail bij DOBIT. “Als start trokken we samen met het Xandres team op pad om realisaties in de markt te bekijken en zoveel mogelijk inspiratie op te doen. Vervolgens bepaalden we tijdens een workshop met Wave of Engagement welke digitale vernieuwingen ook écht een meerwaarde zouden vormen voor de Xandres klant.” Het resultaat is een high-end flagshipstore die 100% in lijn ligt met de waarden van het merk en waarbij technologie deel uitmaakt van het geheel.

Sweet spot tussen technologie en toepassing

Hoewel LED walls vandaag niet meer weg te denken zijn uit de winkelstraten, koos Xandres bewust voor een Highbright scherm in de etalage en niet voor LED. “De nieuwste of duurste technologie, is daarom niet altijd één op één de beste keuze voor de toepassing”, aldus Jomme Sonck.

“Enkele weken geleden installeerden we nog een mooie LED wall in de etalage van de Xandres winkel in Woluwe, maar voor de flagshipstore kozen we voor een kwalitatief highbright scherm. Rekening houdend met de kijkafstand komt – in dit geval – de content veel beter tot zijn recht.”

Meer informatie?

Benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw winkel? We helpen je graag verder.

Contacteer ons via info@dobit.com of neem een kijkje op onze website solutions.dobit.com.

Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode4 december, 2025
    Hugo Boss: eerst omzetverlies, dan nieuwe strategie

    Hugo Boss gaat zijn organisatie herschikken en zet een nieuw meerjarenplan in om vanaf 2027 weer te groeien. De maatregelen drukken de omzet in 2026, maar moeten daarna voor herstel zorgen.

  • icon
    Mode4 december, 2025
    Nieuwe structuur moet bestuur Nike slagvaardiger maken

    Sportmodemerk Nike gaat zijn managementstructuur herzien: de invoering van de functie operationeel directeur moet het dagelijks bestuur flexibeler maken. De functie van commercieel directeur verdwijnt: financieel directeur Matthew Friend krijgt daar nu de verantwoordelijkheid over.

  • icon
    Mode3 december, 2025
    H&M werkt opnieuw samen met Stella McCartney

    Twintig jaar na hun eerste samenwerking lanceren H&M en Stella McCartney een nieuwe collectie: de eerste tip van de sluier wordt volgende week opgelicht tijdens de Fashion Awards in Londen, in het voorjaar verschijnen de stukken ook in de winkels en webshop.

Meest gelezen
  • icon
    Algemeen17 november, 2025
    Ook AliExpress, Amazon, eBay, Joom, Temu en Wish verkochten illegale producten, zegt Frankrijk
  • icon
    Algemeen6 november, 2025
    Eenvoudig en foutloos onkosten declareren met TCOG en Continia Expense Management
  • icon
    Algemeen24 november, 2025
    Otto trekt zich (nu écht) terug uit Nederland
  • icon
    Mode5 november, 2025
    Stinkbom, spoedschorsing en uren aanschuiven: zo verloopt de opening van de Shein-winkel in Parijs
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN