RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven COSH&M
  • Onderwerpen Technologiewinkelconcept
  • Geografie Verenigde Staten
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

H&M Group geeft winkels een upgrade met slimme technologie

icon
Mode31 mei, 2022
H&M

Technologie speelt een sleutelrol in het verbeteren van de winkelbeleving en het bouwen van relevante klantrelaties, zegt H&M Group. In winkels van modelabel COS test de retailer enkele vernieuwende oplossingen.

Virtueel kledij passen

In Amerikaanse winkels van COS rolt H&M een pilootproject uit met nieuwe oplossingen die shoppers een naadloze en leuke winkelervaring moeten bezorgen. Klanten kunnen er stijladvies krijgen, sneller afrekenen en beschikken over verbeterde leverings- en retouropties. De verwachtingen liggen immers steeds hoger op het vlak van keuze en gemak, zegt de retailer.

In een eerste pilootwinkel, in Beverly Hills, heeft COS de paskamers uitgerust met slimme spiegels, die product, maat en kleur herkennen en klanten vervolgens persoonlijk advies geven op het vlak van styling. Vanuit de paskamer kan je bovendien bijkomende stuks laten bezorgen, zonder dat je zelf weer de winkel in moet. In de winkel zelf bevinden zich andere types van spiegels, waar klanten kledij virtueel kunnen passen. Daarnaast test H&M nieuwe, snellere check-out-oplossingen. Klanten hoeven niet meer aan te schuiven maar kunnen afrekenen bij medewerkers op de winkelvloer.

Advies van algoritmes

Na de eerste positieve ervaringen in Beverly Hills wil H&M de technologie nu verder uitrollen naar bijkomende Amerikaanse COS-winkels. Of en wanneer de technologie ook naar Europa komt, is niet bekend.

De inzet van vernieuwende technologie op de winkelvloer is niet nieuw. De Amerikaanse modeketen Rebecca Minkoff pakt al sinds enkele jaren uit met digitale snufjes op de winkelvloer. En zopas nog opende Amazon z’n eerste Style kledingwinkel. Daar winkelen shoppers via een app en krijgen ze gepersonaliseerd stijladvies op basis van algoritmes.

Meer Mode
Bekijk meer
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar

    De Amerikaanse sportwinkelketen Dick’s Sporting Goods wil zijn sectorgenot Foot Locker overnemen. Die kampt met tegenvallende cijfers en dreigende invoertarieven.

  • icon
    Mode15 mei, 2025
    1.700 banen op de tocht bij Burberry

    Wereldwijd gaat Burberry 1.700 banen schrappen op zijn hoofdkantoren en in de trenchcoatfabriek. Winkelsluitingen zijn niet gepland bij het luxemerk, dat de verkopen weer ziet aantrekken.

  • icon
    Mode14 mei, 2025
    Hackers stelen klantgegevens Dior

    Dior is het jongste slachtoffer in een reeks van cyberaanvallen op retailers. Op 7 mei ontdekte het modehuis dat een ongeautoriseerde externe partij toegang had gekregen tot een klantendatabase in China.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Algemeen18 april, 2025
    Internationale Europese e-commerce maakt comeback
  • icon
    Mode29 april, 2025
    Forse winststijging voor Vinted
  • icon
    Elektro25 april, 2025
    Fnac Darty zoekt verse groei met nieuw strategisch plan
  • icon
    Algemeen8 mei, 2025
    Wordt elke handelaar een geldautomaat?
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN