RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Maarten Reul
In dit artikel
  • Bedrijven Capri
  • Onderwerpen Bedrijfsresultaten
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Versace-eigenaar Capri breekt alle records

icon
Mode2 juni, 2022
Shutterstock.com

Capri, de holding die luxemerken Jimmy Choo, Michael Kors en Versace groepeert, heeft in zijn boekjaar 2022 recordcijfers bereikt. Na een verlies vorig jaar boekte Capri nu liefst 823 miljoen dollar (770 miljoen euro) nettowinst, terwijl de omzet met een kwart steeg naar 5,7 miljard dollar (5,3 miljard euro).

Recordhoogtes

Net als wel meer luxebedrijven lijkt Capri helemaal geen last te hebben van de crisis. In zijn boekjaar 2022, dat in april eindigde, steeg de omzet van de holding naar recordhoogtes. In het recentste kwartaal – en toen speelden de oorlog in Oekraïne en de stijgende inflatie al flink mee – kwam er nog eens 24,6% bij de omzet. Die miste op een haar na het anderhalf miljard dollar, oftewel 1,4 miljard euro. Het leeuwendeel kwam binnen via Michael Kors. Versace (315 miljoen dollar, +34%) en Jimmy Choo (156 miljoen dollar, +26%) brachten minder omzet bij, maar zij wisten wel sneller te groeien.

CEO John Idol is “trots” op de prestatie van zijn luxehuizen: “Capri Holdings heeft zijn hoogste omzet, winstmarge en winst per aandeel ooit gehaald. Daarenboven is onze cashflow sterk én konden we 650 miljoen dollar aan onze aandeelhouders uitkeren. Deze recordresultaten – die er kwamen ondanks een ongeziene pandemie – toont aan hoe sterk onze merken zijn en hoe succesvol onze strategische initiatieven waren”, zei de topman in een persbericht.

Naar zeven miljard

Voor het nieuwe boekjaar verwacht Capri een vertraging van de omzetgroei: met 5% extra zou de kaap van zes miljard dollar net niet gehaald worden. De marges zouden ook ongeveer gelijk moeten blijven op 18%. Op langere termijn is CEO Idol vol vertrouwen: “Als de huidige financiële tegenwind ophoudt, moeten we snel weer in de dubbele cijfers qua groei geraken. Door de sterkte van onze merken willen we op termijn naar zeven miljard dollar omzet en een operationele winstmarge van 20% gaan.”

Capri Holdings ontstond begin 2019 door de samenvoeging van Versace en Michael Kors. Die laatste had goed een jaar eerder ook al Jimmy Choo overgenomen. De luxemerken hadden wel last aan het begin van de coronapandemie, maar wisten zichzelf dus razendsnel te herstellen.

Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode4 december, 2025
    Hugo Boss: eerst omzetverlies, dan nieuwe strategie

    Hugo Boss gaat zijn organisatie herschikken en zet een nieuw meerjarenplan in om vanaf 2027 weer te groeien. De maatregelen drukken de omzet in 2026, maar moeten daarna voor herstel zorgen.

  • icon
    Mode4 december, 2025
    Nieuwe structuur moet bestuur Nike slagvaardiger maken

    Sportmodemerk Nike gaat zijn managementstructuur herzien: de invoering van de functie operationeel directeur moet het dagelijks bestuur flexibeler maken. De functie van commercieel directeur verdwijnt: financieel directeur Matthew Friend krijgt daar nu de verantwoordelijkheid over.

  • icon
    Mode3 december, 2025
    H&M werkt opnieuw samen met Stella McCartney

    Twintig jaar na hun eerste samenwerking lanceren H&M en Stella McCartney een nieuwe collectie: de eerste tip van de sluier wordt volgende week opgelicht tijdens de Fashion Awards in Londen, in het voorjaar verschijnen de stukken ook in de winkels en webshop.

Meest gelezen
  • icon
    Algemeen17 november, 2025
    Ook AliExpress, Amazon, eBay, Joom, Temu en Wish verkochten illegale producten, zegt Frankrijk
  • icon
    Algemeen6 november, 2025
    Eenvoudig en foutloos onkosten declareren met TCOG en Continia Expense Management
  • icon
    Algemeen24 november, 2025
    Otto trekt zich (nu écht) terug uit Nederland
  • icon
    Mode5 november, 2025
    Stinkbom, spoedschorsing en uren aanschuiven: zo verloopt de opening van de Shein-winkel in Parijs
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN