RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven RohlikSofina
  • Onderwerpen E-commerceExpansion
  • Geografie Europa
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Onlinesupermarkt Rohlik haalt 220 miljoen op – onder andere in België

icon
Food20 juni, 2022
Rohlik

De snel groeiende Tsjechische onlinesupermarkt Rohlik heeft 220 miljoen euro opgehaald bij het Belgische investeringsfonds Sofina en enkele bestaande investeerders. Dat geld zal het bedrijf investeren in technologische innovatie en verdere expansie.

Eén miljoen klanten

220 miljoen euro heeft Rohlik opgehaald: groeikapitaal dat de retailer zal gebruiken om z’n distributiecentra te automatiseren en elektrische voertuigen aan te kopen. De nieuw kapitaalronde werd geleid door Sofina, het Belgische investeringsfonds van de familie Boël, dat onder andere ook investeert in Gorillas en Veepee. Ook bestaande investeerders Index Ventures en oprichter Tomáš Čupr stopten de e-tailer vers geld toe. In totaal haalde de Tsjechische onlinesupermarkt al meer dan 500 miljoen euro op.

De ambitieuze retailer wil verder groeien in bestaande markten. De websuper is vandaag onder verschillende namen actief in grote Europese steden als Praag (rohlik.cz), Budapest (kifli.hu), Wenen (gurkerl.at), München en Frankfurt (knuspr.de). Binnenkort gaat de dienst ook van start in Hamburg, Milaan (sezamo.it), Boekarest (sezamo.ro) en Madrid (sezamo.es). Het bedrijf bedient al 1 miljoen klanten.

Op weg naar winst

Het businessmodel van Rohlik Group houdt het midden tussen dat van een flitsbezorger en een traditionele onlinesupermarkt. De webshop biedt klanten een compleet assortiment van zowat 17.000 producten: een mix van bekende merken, huismerken en verse producten die worden ingekocht bij lokale boeren. De boodschappen worden binnen de twee uur aan huis geleverd.

Vorig jaar zette Rohlik 490 miljoen euro om, een groei met 53%. Het gemiddelde winkelmandje bedroeg meer dan 85 euro. Winst- of verliescijfers geeft het bedrijf niet, maar volgens CEO Tomáš Čupr is de Tsjechische kernmarkt al EBITDA-winstgevend sinds 2018, en zijn de andere markten op weg om dit jaar winstgevend te worden. Hij ziet geen verzwakking van de groei na de pandemie.

Meer Food
Bekijk meer
  • icon
    Food16 mei, 2025
    Colruyt krijgt groen licht voor overname Delitraiteur

    De Belgische Mededingingsautoriteit heeft donderdag de overname van maaltijdwinkelketen Delitraiteur door Colruyt Group goedgekeurd.

  • icon
    Food15 mei, 2025
    Snacksproducent Van Geloven sluit drie fabrieken

    Van Geloven, de producent van snacksmerken Mora en Van Dobben en dochterbedrijf van diepvriesgigant McCain, sluit drie productievestigingen in België en Nederland. Dat zal 142 jobs kosten.

  • icon
    Food14 mei, 2025
    Sligro verwacht voor het eerst winst in België

    Na jaren van financiële tegenvallers verwacht Sligro in 2025 voor het eerst zwarte cijfers te schrijven in België. De horecagroothandel heeft de logistieke processen eindelijk op orde, nu richt het bedrijf de blik op omzetgroei en marktaandeel.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Algemeen18 april, 2025
    Internationale Europese e-commerce maakt comeback
  • icon
    Mode29 april, 2025
    Forse winststijging voor Vinted
  • icon
    Elektro25 april, 2025
    Fnac Darty zoekt verse groei met nieuw strategisch plan
  • icon
    Algemeen8 mei, 2025
    Wordt elke handelaar een geldautomaat?
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN