RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven Lidl
  • Onderwerpen Digitalisering
  • Geografie België
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Ook Lidl gaat voor digitaal kasticket

icon
Food27 juni, 2022

Lidl wil de papieren kassabon geleidelijk afschaffen: via een nieuwe functie in de LidlPlus-app kunnen klanten aangeven dat ze geen papieren ticket meer wensen te ontvangen. De discounter denkt jaarlijks tien ton papier te besparen.

Dubbel voordeel

Lidl wil z’n klanten motiveren om hun kasticket voortaan nog enkel digitaal te ontvangen, en niet langer op papier. Een digitale kassabon biedt een dubbel voordeel, volgens de discounter. Enerzijds gaat het om een behoorlijke besparing op papier, wat het milieu ten goede komt. Anderzijds voorkomt de app verlies van de kassabon: klanten houden het overzicht op al hun transacties.

“Ons hoofddoel is de weg vrij te maken voor meer verantwoorde consumptie in combinatie met een verbeterde klantervaring. De mogelijkheid om kassabonnen te digitaliseren stelt onze klanten in staat hun aankoopgeschiedenis veilig en intuïtief in de app op te slaan. Tegelijkertijd worden ze actief betrokken bij ons groene initiatief en ons streven naar duurzaamheid op lange termijn”, zegt Isabelle Colbrandt, woordvoerster van Lidl België.

300.000 per week

Nu al verstrekt Lidl elke week 300.000 digitale kassabonnen via de app, naast de papieren versie. Ze vertegenwoordigen één vijfde van het totale aantal tickets. De geleidelijke afschaffing van het papieren kasticket kan een besparing opleveren van tien ton papier per jaar, of 247 bomen.

Begin dit jaar kondigde Delhaize een gelijkaardig initiatief aan: in de MyDelhaize-app kunnen klanten laten weten dat ze enkel een digitaal kasticket wensen. Zodra die optie geactiveerd is, ontvangen ze geen papieren bon meer. Ook Carrefour zal dit jaar in België het digitale kasticket invoeren voor klanten die dat wensen.

Meer over... Food
Zie meer
  • icon
    Food20 juni, 2025
    AB InBev raakt maar niet af van Russisch dochterbedrijf

    Opnieuw hebben de Russische autoriteiten de verkoop van het belang van AB InBev in haar Russische joint venture met de Turkse brouwer Anadolu Efes geblokkeerd. De brouwer probeert al jaren af te raken van het Russische filiaal.

  • icon
    Food19 juni, 2025
    Europese retailers maken bezwaar tegen overname Kellanova door Mars

    De Europese Commissie gaat de overname van Pringles-producent Kellanova door Mars uitgebreid onderzoeken, nadat retailers hun bezorgdheid hebben geuit over een mogelijk te grote machtpositie van de fabrikant.

  • icon
    Food19 juni, 2025
    Paul Bulcke neemt afscheid van Nestlé-top

    Na een loopbaan van bijna een halve eeuw bij Nestlé legt Paul Bulcke in april 2026 zijn functie als voorzitter van de raad van bestuur neer. De Belg wordt opgevolgd door de Spanjaard Pablo Isla, ex-topman van Inditex.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging13 juni, 2025
    Multipharma blijft groeien, winst smelt weg door investeringen
  • icon
    Food2 juni, 2025
    Colruyt en Delhaize weigeren nieuwe (en dure) Lay’s-verpakking
  • icon
    Mode30 mei, 2025
    Waarom Nike in België voor ontslagen vreest
  • icon
    Food6 juni, 2025
    Lidl verliest klanten na Duits prijsoffensief
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN