RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Tags B2B
  • Bedrijven Jysk
  • Onderwerpen BedrijfsresultatenExpansie
  • Geografie Europa
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

JYSK rond kaap van 1 miljard kroon B2B-omzet

icon
Wonen30 juni, 2022

Het is minder geweten, maar JYSK werkt ook voor B2B-klanten. Dit boekjaar heeft de meubelretailer tot nu toe voor 1 miljard Deense kronen (130 miljoen euro) aan bedrijven verkocht. Het is de eerste keer dat de kaap van 1 miljard wordt bereikt.

Voor scholen en appartementen

Op 28 juni bereikte JYSK een symbolische mijlpaal: voor het eerst haalde de Deense woonketen 1 miljard Deense kronen (130 miljoen euro) aan B2B-verkopen binnen één boekjaar. De mijlpaal werd bereikt twee maanden voordat JYSK’s boekjaar 2021/22 in augustus ten einde loopt.

De Business-to-Business-activiteiten bestaan vooral uit de verkoop aan hotels, restaurants, kantoren, scholen en aanbieders van appartementen. Vaak komen die bedrijven gewoon via de winkels of de webshop bij JYSK terecht, maar daar kan het winkelpersoneel de klanten eventueel doorverwijzen naar een gespecialiseerd B2B-team.

Naar meer landen

JYSK besteedde de afgelopen jaren veel aandacht aan de uitbreiding van dat B2B-model: vandaag heeft de Deense Ikea-concurrent in 12 landen een afdeling voor professionele klanten, in 2018 waren dat er nog maar vier. Aangezien veel B2B-klanten gewoon in de winkels kopen, traint de retailer winkelmedewerkers ook om die shoppers bewust te benaderen.

“Nu we een nieuwe mijlpaal van 1 miljard Deense kronen aan omzet hebben bereikt, is het voor ons duidelijk dat er nog veel meer potentieel te halen valt uit het B2B-model van JYSK. In het komende boekjaar, is het ook ons plan om onze B2B-afdeling uit te breiden naar nog meer landen,” zegt Business-to-Business Director Rene Hartung.

Meer Wonen
Bekijk meer
  • icon
    Wonen16 mei, 2025
    Franse outletketen legt de hand op voorraad failliet Casa

    NOZ, een outletretailer met 339 winkels en 3 miljoen klanten per maand in Frankrijk, heeft de voorraad van de failliete decoratieketen Casa overgenomen.

  • icon
    Wonen15 mei, 2025
    IKEA Nederland heeft nieuwe CEO

    Op 1 september krijgt IKEA Nederland een nieuwe topman: de Oostenrijker Walter Kadnar komt over van de Duitse tak van de meubelretailer. Hij volgt Alessandra Zini op, die in januari overleed.

  • icon
    Wonen14 mei, 2025
    Dille & Kamille heeft eerste Franse winkel geopend

    Woensdagochtend opende Dille & Kamille een winkel in het centrum van Nantes. De Nederlandse retailer test het potentieel op de Franse markt in samenwerking met lokale franchisepartners.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Algemeen18 april, 2025
    Internationale Europese e-commerce maakt comeback
  • icon
    Mode29 april, 2025
    Forse winststijging voor Vinted
  • icon
    Elektro25 april, 2025
    Fnac Darty zoekt verse groei met nieuw strategisch plan
  • icon
    Algemeen8 mei, 2025
    Wordt elke handelaar een geldautomaat?
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN