RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven bol.comLoop Earplugs
  • Onderwerpen E-commercePublireportage
  • Geografie Benelux
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

“Bol.com denkt met je mee om beter zichtbaar te worden”

icon
Algemeen30 juni, 2022

(Publireportage) Over de zin en de onzin van verkopen op marktplaatsen bestaat er heel wat discussie. Voor Arne Van Craeyevelt van Loop Earplugs is het helder: “Onze aanwezigheid bij bol.com bezorgt ons bijkomende trafiek en naamsbekendheid.”

Twee vormen van zoekgedrag

Waarom zou je als merk je eigen webshop aanvullen met verkoop op marktplaatsen? Er zijn per slot van rekening verschillende merken die bewust niet op marktplaatsen aanwezig zijn. “Je moet kijken naar menselijk gedrag: dat kan je moeilijk veranderen”, denkt global market expansion manager Arne Van Craeyevelt van Loop Earplugs, een Belgische scale-up die de wereld verovert met innoverende oordopjes.

“We zien twee vormen van zoekgedrag. Als ik een paar Nike Airforce wil kopen, dan ga ik naar de Nike webshop. Als ik sneakers zoek en ik heb nog niet beslist welk merk of model, dan ga ik naar Zalando. Wij vinden dat we klanten moeten bedienen waar ze zich ook bevinden, ongeacht hun zoekgedrag. We hebben ook gezien hoe marktplaatsen ons mee groot hebben gemaakt. Mensen kopen op marktplaatsen, niet alleen voor het gemak maar ook voor de snelle levering, het vlot retourneren en het feit dat de marktplaats garant staat voor kwaliteit. Daar kunnen merken van profiteren, zeker als je nog geen grote naamsbekendheid hebt.”

Met een gebruiksvriendelijke tool je advertenties beheren

Dan moet je er wel voor zorgen dat je als verkooppartner goed zichtbaar bent binnen het brede aanbod op het verkoopplatform. Bol.com helpt je daarmee echt op weg, met heel wat standaardtools die je zelf kan beheren.

Zo kan je middels ‘Adverteren via bol.com’ als verkooppartner aan de slag met de tool ‘Sponsored Products’. “Dit helpt om de ranking van je producten op bol.com positief te beïnvloeden. Daarna kun je met zoekwoorden eenvoudig aan de slag”, zegt Arne van Craeyevelt. Je betaalt bovendien alleen als er op je advertentie wordt geklikt. Zo verbeter je de zichtbaarheid van je artikelen op de lijst- en productpagina en kun je je verkopen laten groeien. De meeste marktplaatsen hebben prehistorische interfaces, maar het fijne aan bol.com is dat hun Partnerplatform heel gebruiksvriendelijk is. Ze zetten sterk in op wat hun verkooppartners nodig hebben”, vindt Arne.

Werken aan je naamsbekendheid is essentieel

En er is meer, zo vertelt bol.com advertising expert Kas Seijkens: “Naast Sponsored Products, wat een sterk verkoopgedreven advertentieoplossing is, kunnen verkooppartners ook inzetten op het genereren van zichtbaarheid en engagement via display en social advertisement. Hier is het verkopen niet de hoofdoelstelling en zet je juist meer in op het genereren van maximale zichtbaarheid of het interacteren met jouw potentiële doelgroepen.” Je kunt hier als ondernemer gebruik van maken, wanneer je een bol.com accountmanager hebt.

Voor Arne is dit het geval. “Bij ons is het zo dat wij onze accountmanager kunnen aanspreken, om voorstellen op maat te krijgen, waarbij we keuzes maken volgens thema en budget. Zo kunnen we samen kijken naar creatieve oplossingen, zowel binnen als buiten het platform.”

Kas vervolgt: ‘We zien ook steeds meer dat verkooppartners bol.com als een platform zien waar ze naast verkopen ook echt hun merk(en) kunnen bouwen. Bijvoorbeeld als een partner een nieuw product lanceert, tijdens het piekseizoen van de betreffende partner of om simpelweg een nieuwe potentiële doelgroep aan te spreken via bol.com. Wij weten waar een doelgroep naar kijkt en op klikt en zijn zo in staat om met de juiste boodschap, op het juiste moment op de juiste plek deze doelgroep te bereiken en te raken – binnen en buiten bol.com.’

Investeren in zichtbaarheid op het platform loont

“Als je via je eigen website verkoopt, dan moet je zelf investeren in awareness, je moet warehousekosten en een verzendpartner betalen. Op een marktplaats profiteren we van de trafiek van klanten die je merk nog niet kennen en die oordoppen als zoekterm ingeven. Zo komen ze bij ons terecht. Die hoge trafiek zouden we anders niet hebben.”

Als ondernemer samen doorgroeien met bol.com? Het verkoopplatform van ‘de winkel van samen doorgroeien’ biedt heel wat tools om je zichtbaarheid te optimaliseren. Ontdek hoe je die tools het best kan benutten via bol.com/samendoorgroeien.

Meer Algemeen
Bekijk meer
  • icon
    Algemeen15 mei, 2025
    Amazon vervoert pakjes per hogesnelheidstrein

    Amazon gaat pakjes vervoeren met de hogesnelheidstrein tussen Lyon en Parijs. Dat resulteert in tijdwinst en een kleinere CO2-voetafdruk, zegt de retailer.

  • icon
    Algemeen15 mei, 2025
    Voormalig HEMA-topman Tjeerd Jegen gaat Britse discounter B&M leiden

    De Britse non-food discounter B&M heeft Tjeerd Jegen benoemd tot CEO. De Nederlander was voorheen onder meer topman bij HEMA en Takko Fashion.

  • icon
    Algemeen15 mei, 2025
    Action nadert de kaap van 3000 winkels

    Action heeft opnieuw een sterk kwartaal achter de rug en verwacht in het tweede kwartaal de mijlpaal van 3000 winkels te bereiken. Vorige maand ging de discounter onder grote belangstelling van start in Zwitserland.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Algemeen18 april, 2025
    Internationale Europese e-commerce maakt comeback
  • icon
    Mode29 april, 2025
    Forse winststijging voor Vinted
  • icon
    Elektro25 april, 2025
    Fnac Darty zoekt verse groei met nieuw strategisch plan
  • icon
    Algemeen8 mei, 2025
    Wordt elke handelaar een geldautomaat?
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN