RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Karin Bosteels
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Nestlé investeert in Rusland en in "zero waste"

icon
Food22 oktober, 2013

Elfde fabriek in Rusland

De nieuwste fabriek van Nestlé, goed voor een investering van 60 miljoen euro is zopas geopend in Viazniki, ten oosten van Moskou. De fabriek heeft een capaciteit van 30.000 ton Maggi-producten per jaar en zal onder meer kruiden, sauzen, instantsoepen, bouillons en puree produceren.

 

De productie is bestemd voor de lokale Russische markt en voor export naar voormalige Sovjet-republieken. De fabriek, meteen de elfde van Nestlé in Rusland, biedt werk aan 600 mensen.

 

“Geen fabrieksafval” tegen 2020

Nestlé, dat alleen al in Europa 150 fabrieken telt, wil dat ten laatste in 2020 alle Europese vestigingen produceren volgens het “zero waste”-principe. Dat heeft vicepresident Laurent Freixe, Nestlé’s verantwoordelijke voor Europa, in Brussel bekendgemaakt tijdens een congres rond duurzame voeding.

 

Nestlé runde eind 2012 al 39 “zero waste”-fabrieken (waarvan 25 in Europa, vooral in Groot-Brittannië en thuisland Zwitserland). “Zero waste” betekent dat de fabriek in kwestie geen fabrieksafval stort of verbrandt zonder energierecuperatie.

 

“Underperformers” in de etalage

Nestlé boekte tijdens de eerste negen maanden van dit jaar een omzet van 68,4 miljard Zwitserse frank (ruim 55 miljard euro). Dat is 4,4% meer dan in dezelfde periode een jaar eerder. Het concern verwacht voor het volledige jaar een organische groei van “ongeveer 5%”.

 

Samen met de kwartaalresultaten kondigde topman Bulcke ook aan dat Nestlé al zijn activiteiten onder de loep gaat nemen en van plan is om die activiteiten die onvoldoende presteren, van de hand te doen. “Zo’n optimalisering van de portefeuille, die 1.800 sectoren telt, is niet nieuw”, zei Bulcke, maar het concern zegt wel doortastender te zullen optreden dan in het verleden.

 

De topman wilde geen namen noemen, maar analisten speculeren vooral op de energierepenproducent PowerBar, dermatologiespecialist Galderma en Herta, bekend van onder meer taartdeeg en pizza’s.

Meer Food
Bekijk meer
  • icon
    Food15 mei, 2025
    Snacksproducent Van Geloven sluit drie fabrieken

    Van Geloven, de producent van snacksmerken Mora en Van Dobben en dochterbedrijf van diepvriesgigant McCain, sluit drie productievestigingen in België en Nederland. Dat zal 142 jobs kosten.

  • icon
    Food14 mei, 2025
    Sligro verwacht voor het eerst winst in België

    Na jaren van financiële tegenvallers verwacht Sligro in 2025 voor het eerst zwarte cijfers te schrijven in België. De horecagroothandel heeft de logistieke processen eindelijk op orde, nu richt het bedrijf de blik op omzetgroei en marktaandeel.

  • icon
    Food14 mei, 2025
    Waarom merken bij Albert Heijn in Nederland 2% duurder zijn dan in België

    Supermarkten in België, Nederland en Duitsland hebben gemiddeld een vergelijkbaar prijsniveau, al zijn er opmerkelijke verschillen in functie van categorieën, merken en retailers, blijkt uit een nieuwe prijsvergelijking bij onder andere Aldi en Albert Heijn.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Algemeen18 april, 2025
    Internationale Europese e-commerce maakt comeback
  • icon
    Mode29 april, 2025
    Forse winststijging voor Vinted
  • icon
    Elektro25 april, 2025
    Fnac Darty zoekt verse groei met nieuw strategisch plan
  • icon
    Algemeen8 mei, 2025
    Wordt elke handelaar een geldautomaat?
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN