RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Bedrijven Esprit
  • Onderwerpen Bedrijfsresultaten
  • Geografie Azië
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Esprit wil marktleiderschap heroveren

icon
Mode1 september, 2022

Esprit sloot de eerste helft van het jaar met winst af, ook al was die een pak lager dan een jaar eerder. Toch gaat de modeketen weer resoluut voor uitbreiding en forse investeringen.

Omzet en winst dalen

Na enkele moeilijke jaren tekent Esprit voor het tweede jaar op rij weer winst op. De omzet daalde in de eerste helft van het jaar nochtans met 6% tot 3,62 miljard Hongkong dollar (460 miljoen euro), al was dat deels te wijten aan de zwakke euro: zonder wisselkoerseffecten kwam de omzet 2% hoger uit. Ook door een iets lagere brutomarge en de wisselkoerseffecten klokte de winst met 13 miljoen dollar (1,65 miljoen euro) uiteindelijk wel fors lager af dan een jaar eerder.

Toch stelt Esprit onomwonden dat het bedrijf terug op het pad van duurzame groei is en marktleiderschap wil heroveren. CEO Pak William Eui Won zegt dat het modemerk – ondanks de uitdagingende eerste jaarhelft – blijvend positieve resultaten en winstgevende groei laat zien, die een solide basis vormen voor uitbreiding naar nieuwe markten. De onderneming wil ook “blijven investeren als zich nieuwe kansen voordoen”, citeert FashionNetwork.

Innovatiehub in Amsterdam

De investeringen komen nu al goed op gang: het bedrijf gaat onder meer een innovatiehub (Esprit Futura) in Amsterdam oprichten, lanceert onlineplatforms in Noord-, Centraal- en Zuid-Amerika en keert terug naar Azië. Om het imago van het merk te verbeteren wil het label samenwerkingen aangaan met ontwerpers, influencers, andere merken en evenementen. Ook de Europese website moet verbeteren.

“De terugkeer van Esprit naar Hongkong en Azië maakt deel uit van de strategieën om zich te herpositioneren als een alomtegenwoordig internationaal merk dat dicht bij haar klanten staat”, aldus Pak William Eui Won. “In combinatie met verbeteringen aan het productaanbod, de marketing en de digitale content van Esprit is het de bedoeling het bedrijf weer op het goede spoor te krijgen om marktaandeel terug te winnen en te zorgen voor aanhoudende duurzame groei.”

Meer Mode
Bekijk meer
  • icon
    Mode16 mei, 2025
    Groep achter JBC, CKS en Mayerline opnieuw van start in Nederland

    Claes Retail Group (CRG), het bedrijf boven de Belgische modemerken JBC, CKS en Mayerline, viert zijn vijftigste verjaardag met het beste bedrijfsresultaat in acht jaar. De retailer opende zopas een winkel in het Nederlandse Sluis.

  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar

    De Amerikaanse sportwinkelketen Dick’s Sporting Goods wil zijn sectorgenot Foot Locker overnemen. Die kampt met tegenvallende cijfers en dreigende invoertarieven.

  • icon
    Mode15 mei, 2025
    1.700 banen op de tocht bij Burberry

    Wereldwijd gaat Burberry 1.700 banen schrappen op zijn hoofdkantoren en in de trenchcoatfabriek. Winkelsluitingen zijn niet gepland bij het luxemerk, dat de verkopen weer ziet aantrekken.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Algemeen18 april, 2025
    Internationale Europese e-commerce maakt comeback
  • icon
    Mode29 april, 2025
    Forse winststijging voor Vinted
  • icon
    Elektro25 april, 2025
    Fnac Darty zoekt verse groei met nieuw strategisch plan
  • icon
    Algemeen8 mei, 2025
    Wordt elke handelaar een geldautomaat?
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN