RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Bedrijven Esprit
  • Onderwerpen Bedrijfsresultaten
  • Geografie Azië
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Esprit wil marktleiderschap heroveren

icon
Mode1 september, 2022

Esprit sloot de eerste helft van het jaar met winst af, ook al was die een pak lager dan een jaar eerder. Toch gaat de modeketen weer resoluut voor uitbreiding en forse investeringen.

Omzet en winst dalen

Na enkele moeilijke jaren tekent Esprit voor het tweede jaar op rij weer winst op. De omzet daalde in de eerste helft van het jaar nochtans met 6% tot 3,62 miljard Hongkong dollar (460 miljoen euro), al was dat deels te wijten aan de zwakke euro: zonder wisselkoerseffecten kwam de omzet 2% hoger uit. Ook door een iets lagere brutomarge en de wisselkoerseffecten klokte de winst met 13 miljoen dollar (1,65 miljoen euro) uiteindelijk wel fors lager af dan een jaar eerder.

Toch stelt Esprit onomwonden dat het bedrijf terug op het pad van duurzame groei is en marktleiderschap wil heroveren. CEO Pak William Eui Won zegt dat het modemerk – ondanks de uitdagingende eerste jaarhelft – blijvend positieve resultaten en winstgevende groei laat zien, die een solide basis vormen voor uitbreiding naar nieuwe markten. De onderneming wil ook “blijven investeren als zich nieuwe kansen voordoen”, citeert FashionNetwork.

Innovatiehub in Amsterdam

De investeringen komen nu al goed op gang: het bedrijf gaat onder meer een innovatiehub (Esprit Futura) in Amsterdam oprichten, lanceert onlineplatforms in Noord-, Centraal- en Zuid-Amerika en keert terug naar Azië. Om het imago van het merk te verbeteren wil het label samenwerkingen aangaan met ontwerpers, influencers, andere merken en evenementen. Ook de Europese website moet verbeteren.

“De terugkeer van Esprit naar Hongkong en Azië maakt deel uit van de strategieën om zich te herpositioneren als een alomtegenwoordig internationaal merk dat dicht bij haar klanten staat”, aldus Pak William Eui Won. “In combinatie met verbeteringen aan het productaanbod, de marketing en de digitale content van Esprit is het de bedoeling het bedrijf weer op het goede spoor te krijgen om marktaandeel terug te winnen en te zorgen voor aanhoudende duurzame groei.”

Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode4 december, 2025
    Hugo Boss: eerst omzetverlies, dan nieuwe strategie

    Hugo Boss gaat zijn organisatie herschikken en zet een nieuw meerjarenplan in om vanaf 2027 weer te groeien. De maatregelen drukken de omzet in 2026, maar moeten daarna voor herstel zorgen.

  • icon
    Mode4 december, 2025
    Nieuwe structuur moet bestuur Nike slagvaardiger maken

    Sportmodemerk Nike gaat zijn managementstructuur herzien: de invoering van de functie operationeel directeur moet het dagelijks bestuur flexibeler maken. De functie van commercieel directeur verdwijnt: financieel directeur Matthew Friend krijgt daar nu de verantwoordelijkheid over.

  • icon
    Mode3 december, 2025
    H&M werkt opnieuw samen met Stella McCartney

    Twintig jaar na hun eerste samenwerking lanceren H&M en Stella McCartney een nieuwe collectie: de eerste tip van de sluier wordt volgende week opgelicht tijdens de Fashion Awards in Londen, in het voorjaar verschijnen de stukken ook in de winkels en webshop.

Meest gelezen
  • icon
    Algemeen17 november, 2025
    Ook AliExpress, Amazon, eBay, Joom, Temu en Wish verkochten illegale producten, zegt Frankrijk
  • icon
    Algemeen6 november, 2025
    Eenvoudig en foutloos onkosten declareren met TCOG en Continia Expense Management
  • icon
    Algemeen24 november, 2025
    Otto trekt zich (nu écht) terug uit Nederland
  • icon
    Mode5 november, 2025
    Stinkbom, spoedschorsing en uren aanschuiven: zo verloopt de opening van de Shein-winkel in Parijs
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN