RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Tags tweedehands
  • Bedrijven Essentiel
  • Geografie Antwerpen
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Essentiel opent eigen tweedehandswebshop

icon
Mode2 september, 2022

Essentiel Antwerp lanceert zijn eigen tweedehandsshop RE-SSENTIEL. Op de website kunnen klanten items van vorige seizoenen kopen en verkopen.

“Twee keer zo leuk”

Na het verhuren van feestjurken stapt Essentiel Antwerp nu ook in tweedehands. Klanten kunnen hun kledingstukken van het merk van vorige seizoenen op de website zelf te koop aanbieden.

Wie iets wil verkopen op RE-SSENTIEL krijgt een prijsvoorstel voor de aangeboden kledingstukken en ontvangt dat bedrag meteen uitbetaald in een waardebon. De bon kunnen klanten zowel gebruiken bij Essentiel als in de tweedehandsshop zelf. Verzenden naar RE-SSENTIEL is gratis en verkopers hoeven ook niet te wachten tot hun items zijn verkocht vooraleer ze de voucher krijgen: het merk koopt zijn eigen kleding zelf terug en biedt het dan tweedehands te koop aan.

“Onze kleding is ontworpen om lang mee te gaan. Ik ben verheugd dat de stukken van Essentiel Antwerp een kans krijgen om nieuw leven in te blazen en dat we deze service aan onze klanten aanbieden. Het maakt ontwerpen echt twee keer zo leuk”, zegt medeoprichtster Inge Onsea aan Nina.

Tweedehands is een sterk groeiende markt, waarvan steeds meer modemerken zelf een graantje willen meepikken. Aan doorverkopen via externe marktplaatsen zoals Vinted verdienen de labels immers niets. Consumenten hebben daarbij het voordeel dat de items door het merk worden gecontroleerd.

Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode22 juli, 2025
    Mango in nieuw jasje: nieuw hoofdkantoor, nieuwe naam, nieuwe structuur

    Modegroep Mango wil groeien, en markeert dat met een belangrijke symbolische stap. Het Spaanse concern verandert niet alleen zijn statutaire naam, maar verhuist ook zijn hoofdkantoor naar de recent opgeleverde Mango Campus.

  • icon
    Mode22 juli, 2025
    Lululemon van start in Italië met eerste winkel in Milaan

    Lululemon breidt zijn Europese activiteiten verder uit: de Canadese sportkledingretailer opende zopas een eerste Italiaanse winkel in het winkelhart van Milaan.

  • icon
    Mode22 juli, 2025
    Moederbedrijf Tommy Hilfiger schrapt banen in Amsterdam

    PVH, de holding boven onder andere Calvin Klein en Tommy Hilfiger, voert ontslagen door op zijn regionale hoofdkantoor in Amsterdam. De reorganisatie volgt op een miljoenenverlies in het eerste kwartaal.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Food24 juni, 2025
    Ongeziene breuk: Jumbo wisselt van broodleverancier
  • icon
    Schoonheid/verzorging9 juli, 2025
    Leiderschapswissel bij The Body Shop markeert nieuwe groeifase
  • icon
    Algemeen8 juli, 2025
    Sneller retourneren: Goed nieuws voor klanten en betalingsdienstaanbieders
  • icon
    Vrije tijd8 juli, 2025
    Game Mania herrijst als webshop onder Nederlandse vlag
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN