RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Tags tweedehands
  • Bedrijven Balenciaga
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Balenciaga gaat voor tweedehands na succesvolle test

icon
Mode27 september, 2022
Sorbis / Shutterstock.com

Luxemerk Balenciaga trekt volop de tweedehandskaart, nu uit proefprojecten blijkt dat er vraag naar is. Het Baskische luxemerk geeft klanten de kans om gedragen items in te leveren en door te verkopen, in ruil voor shopkrediet.

Investeren in LVMH-dochter

Balenciaga biedt klanten voortaan een tweedehandsservice aan, waarbij klanten hun kleding en accessoires verkopen in ruil voor tegoedbonnen van het luxemerk. Ze worden gevraagd de kledingstukken af te geven bij geselecteerde winkels, waarna ze naar tweedehandsservice Reflaunt worden gestuurd om te worden geverifieerd, professioneel gefotografeerd en geprijsd.

De keuze voor Reflaunt als partner is niet toevallig: het technologiebedrijf dat doorverkoop als service aanbiedt, kreeg Balenciaga-CEO Cédric Charbit als één van zijn eerste investeerders aan boord tijdens een eerste financieringsronde. Reflaunt maakt nochtans deel uit van het acceleratorprogramma La Maison des Startups van LVMH, terwijl Balenciaga tot de rivaliserende Kering-stal behoort.

Netwerk van tweedehandsplatformen

Waar geïnteresseerden de tweedehands Balenciaga-stuks straks allemaal op de kop kunnen tikken, is nog niet helemaal duidelijk. Reflaunt runt tweedehandswebshops voor merken zelf en publiceert artikelen op meer dan 25 secundaire marktplaatsen, waaronder Vestiaire Collective en Rebelle, weet Vogue Business. Aangezien verkopers geen cash maar winkeltegoed krijgen, lijkt die tweede optie evenwel moeilijk haalbaar.

Balenciaga zegt dat de samenwerking deel uitmaakt van haar bredere missie om een “volledig duurzaam bedrijf” te worden. Het bedrijf wil zo naar eigen zeggen consuminderen, hergebruik en recycling aanmoedigen. Tweedehands is ook een sterk groeiende markt, die momenteel zowel online als offline sterker groeit dan de modemarkt op zich. Michael Kors was de laatste in een lange lijn die eind augustus een eigen doorverkoopplatform lanceerde.

Meer Mode
Bekijk meer
  • icon
    Mode16 mei, 2025
    Groep achter JBC, CKS en Mayerline opnieuw van start in Nederland

    Claes Retail Group (CRG), het bedrijf boven de Belgische modemerken JBC, CKS en Mayerline, viert zijn vijftigste verjaardag met het beste bedrijfsresultaat in acht jaar. De retailer opende zopas een winkel in het Nederlandse Sluis.

  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar

    De Amerikaanse sportwinkelketen Dick’s Sporting Goods wil zijn sectorgenot Foot Locker overnemen. Die kampt met tegenvallende cijfers en dreigende invoertarieven.

  • icon
    Mode15 mei, 2025
    1.700 banen op de tocht bij Burberry

    Wereldwijd gaat Burberry 1.700 banen schrappen op zijn hoofdkantoren en in de trenchcoatfabriek. Winkelsluitingen zijn niet gepland bij het luxemerk, dat de verkopen weer ziet aantrekken.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Mode29 april, 2025
    Forse winststijging voor Vinted
  • icon
    Elektro25 april, 2025
    Fnac Darty zoekt verse groei met nieuw strategisch plan
  • icon
    Mode12 mei, 2025
    RetailDetail Congress bracht inspirerende verhalen uit mode & lifestyle
  • icon
    Algemeen8 mei, 2025
    Wordt elke handelaar een geldautomaat?
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN