RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Bedrijven GaleriaInno
  • Onderwerpen BedrijfsresultatenHerstructurering
  • Geografie België
  • Personen Armin Devender
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Inno is na twee jaar weer winstgevend

icon
Mode20 oktober, 2022
INNO

Inno heeft het tij kunnen keren: de Belgische warenhuisketen is vandaag weer winstgevend. Na 20 miljoen euro in het rood te hebben gestaan, eindigt dit jaar met positieve cijfers.

21 strategische projecten

Inno – toen officieel nog Galeria Inno – eindigde 2020 met een operationeel verlies van 10,1 miljoen euro. Vandaag kondigt de warenhuisketen trots aan dat die bladzijde is omgeslagen: dit jaar verwacht de Belgische retailer te eindigen met een positief Ebitda van meer dan 10 miljoen euro. Ook onder de streep zal de keten weer winstgevend zijn, na het verlies van 20,3 miljoen euro in het boekjaar 2019-2020.

“In nauwelijks twee jaar tijd hebben we het tij gekeerd. Toen de coronacrisis uitbrak, hebben we 21 strategische projecten gelanceerd en consequent geïmplementeerd. We stopten nooit met investeren in de toekomst, en daarvan plukken we nu de vruchten”, zegt CEO Armin Devender.

Duitsland geen impact

Voor het net begonnen boekjaar verwacht de warenhuisketen nu ook een omzetstijging tot 314 miljoen euro. In de komende vijf jaar voorspelt Inno een omzetgroei tot 350 miljoen euro. “Vandaag vaart het Belgische Inno een eigen koers, los van onze Duitse eigenaar Galeria Karstadt Kaufhof. Zo hanteren we een eigen inkoopstrategie en draaien we op een apart, nieuw ERP-systeem. Daardoor hebben de huidige ontwikkelingen in Duitsland geen impact op ons,” aldus nog Devender.

De keten wil zich onder andere meer als premiumwarenhuis positioneren. Premiummerken worden in de komende jaren het zwaartepunt, aangevuld met mainstreamproducten waar klanten dat willen. Die aanpak heet “diep democratisch” te zijn: “Iedereen is hier welkom en kan zonder schroom de premiumproducten bekijken. We geven shoppers een heel ander gevoel dan in de eigen winkels van de luxemerken”, vertelt de CEO.

Ook online is een groeiend verkoopkanaal. De nieuwe marktplaats moet in de komende jaren goed worden voor 15 tot 20% van de omzet. Inno biedt het platform, maar zijn het de merken die de producten leveren. Over die digitale strategie vertelt de grootwarenhuisketen meer op de RetailDetail Night op 24 november.

Klik hier voor info en tickets voor de RetailDetail Night
Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode4 december, 2025
    Hugo Boss: eerst omzetverlies, dan nieuwe strategie

    Hugo Boss gaat zijn organisatie herschikken en zet een nieuw meerjarenplan in om vanaf 2027 weer te groeien. De maatregelen drukken de omzet in 2026, maar moeten daarna voor herstel zorgen.

  • icon
    Mode4 december, 2025
    Nieuwe structuur moet bestuur Nike slagvaardiger maken

    Sportmodemerk Nike gaat zijn managementstructuur herzien: de invoering van de functie operationeel directeur moet het dagelijks bestuur flexibeler maken. De functie van commercieel directeur verdwijnt: financieel directeur Matthew Friend krijgt daar nu de verantwoordelijkheid over.

  • icon
    Mode3 december, 2025
    H&M werkt opnieuw samen met Stella McCartney

    Twintig jaar na hun eerste samenwerking lanceren H&M en Stella McCartney een nieuwe collectie: de eerste tip van de sluier wordt volgende week opgelicht tijdens de Fashion Awards in Londen, in het voorjaar verschijnen de stukken ook in de winkels en webshop.

Meest gelezen
  • icon
    Algemeen17 november, 2025
    Ook AliExpress, Amazon, eBay, Joom, Temu en Wish verkochten illegale producten, zegt Frankrijk
  • icon
    Algemeen6 november, 2025
    Eenvoudig en foutloos onkosten declareren met TCOG en Continia Expense Management
  • icon
    Algemeen24 november, 2025
    Otto trekt zich (nu écht) terug uit Nederland
  • icon
    Mode5 november, 2025
    Stinkbom, spoedschorsing en uren aanschuiven: zo verloopt de opening van de Shein-winkel in Parijs
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN