RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Bedrijven Beter Bed
  • Onderwerpen Bedrijfsresultatenretaildesignwinkelconcept
  • Geografie Benelux
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Beter Bed hoopt inflatie te counteren met winkelbeleving

icon
Wonen21 oktober, 2022

De warme zomer en de economische onzekerheid deden Beter Bed geen deugd. Vorig kwartaal daalde de omzet met 3,7%, na een sterke start van het jaar. De beddenspecialist zet nu in op nieuwe winkelconcepten.

Dip na sterke periode

Beter Bed had last van het warme zomerweer en het onzeker economisch klimaat afgelopen zomer. De omzet klokte in het derde kwartaal af op 54,4 miljoen euro, 3,7% lager dan een jaar eerder. Wel kreeg de beddengroep er nog marktaandeel bij (+9,6% in Nederland) en was de eerste helft van het jaar een succes. Over de eerste negen maanden steeg de omzet met 8,5%.

Onlineverkoop is wel al goed voor bijna 19% van alle omzet dit jaar, aangesterkt door een groei van 4,5% dit kwartaal. “Wij blijven onze propositie aanpassen en versterken, en wij zijn er trots op dat wij in de afgelopen drie jaar een gemiddelde omzetgroei van 10% hebben gerealiseerd, en 8,5% op jaarbasis. We zijn bezig met de volledige uitvoering van ons strategisch plan, en we hebben aanvullende financiering verzekerd om de verdere uitrol te ondersteunen”, zegt CEO John Kruijssen.

Stadswinkels en sensoren

Veel van dat strategisch plan gaat over het verbeteren van de winkelbeleving. Zo kunnen klanten ondertussen in 42 winkels hun lichaam laten scannen voor een persoonlijk ‘Beter Slapen ID’, een technologie die in het eerste kwartaal van 2023 overal moet zijn. Ook is de Nederlandse slaapdiscounter Beddenreus vernieuwd met een aangepast winkelconcept. De uitrol volgt in 2023. Voor Beter Bed ontwikkelde de holding dan weer een kleiner stadswinkelconcept. De eerste vestiging is te vinden in The Westfield Mall of the Netherlands in Leidschendam.

Van de rest van het jaar verwacht Kruijssen niet bijzonder veel goeds: hij verwacht dat de detailhandel verder zal worden beïnvloed door de hoge inflatie en de lage consumentenbestedingen, maar blijft vertrouwen in de positionering en het bedrijfsmodel van Beter Bed Holding voor de langere termijn.

Meer Wonen
Bekijk meer
  • icon
    Wonen16 mei, 2025
    Franse outletketen legt de hand op voorraad failliet Casa

    NOZ, een outletretailer met 339 winkels en drie miljoen klanten per maand in Frankrijk, heeft de voorraad van de failliete decoratieketen Casa overgenomen.

  • icon
    Wonen15 mei, 2025
    IKEA Nederland heeft nieuwe CEO

    Op 1 september krijgt IKEA Nederland een nieuwe topman: de Oostenrijker Walter Kadnar komt over van de Duitse tak van de meubelretailer. Hij volgt Alessandra Zini op, die in januari overleed.

  • icon
    Wonen14 mei, 2025
    Dille & Kamille heeft eerste Franse winkel geopend

    Woensdagochtend opende Dille & Kamille een winkel in het centrum van Nantes. De Nederlandse retailer test het potentieel op de Franse markt in samenwerking met lokale franchisepartners.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Mode29 april, 2025
    Forse winststijging voor Vinted
  • icon
    Elektro25 april, 2025
    Fnac Darty zoekt verse groei met nieuw strategisch plan
  • icon
    Mode12 mei, 2025
    RetailDetail Congress bracht inspirerende verhalen uit mode & lifestyle
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN