RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Bedrijven JBC
  • Onderwerpen Digitaliseringinnovatie
  • Geografie België
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

JBC onthult virtuele wereld in Roblox met optreden Camille

icon
Mode28 oktober, 2022

JBC laat popster Camille vanavond virtueel optreden in Roblox. Dat doet de winkelketen om haar nieuwe speel- en shopomgeving op het populaire gameplatform feestelijk in te huldigen.

Eerste virtuele concert in België

JBC lanceert samen met Vlaams popfenomeen Camille voor een capsulecollectie voor kinderen, maar die collab heeft ook een virtueel kantje. Meer zelfs, een heuse virtuele wereld. In het onlinegameplatform Roblox, bijzonder populair bij kinderen, opent JBC een eigen omgeving waar gamers spelletjes kunnen spelen, shoppen en het nieuwe album van Camille kunnen beluisteren.

Vanavond opent de digitale JBC-wereld, en om 19 uur wordt de aftrap gegeven met een virtueel concert van Camille. Dankzij een sensorpak werden haar zang- en danstalenten vertaald naar een avatar. Het wordt het eerste Belgische optreden in Roblox. Eerder dit jaar al creëerde JBC al een winkel en ‘challenge’ in onlinegame Fortnite, maar dat spel is vooral populair bij iets oudere jeugd.

Al tijdens het concert kunnen fans een eerste glimp opvangen van de Camille-collectie. Die ligt vanaf 4 november in de winkels, maar is vandaag al digitaal verkrijgbaar. Door de games in de JBC-wereld te voltooien, kunnen spelers Roblox-punten verzamelen. Deze kunnen ze inruilen voor digitale kledingstukken uit de collectie, waarin hun avatar (hun figuurtje in de game) kan schitteren. “Zo kunnen jongens en meisjes in het echte leven twinnen met hun avatar in Roblox”, klinkt het bij JBC.

Gigantische opportuniteit

“De opportuniteit voor virtuele avatarkledij is gigantisch”, meent Mathias Van Dosselaer van Yondr, het bedrijf dat de virtuele JBC-wereld creëerde. “De metaverse, of noem het de drie-dimensionalisering van ons internet, is enorm in opmars, vooral bij de jongere generatie. Entertainment en retail vervolledigen, naast advertising, de top drie van sectoren die het meeste impact zullen ondervinden van de metaverse. Strategisch gezien is het dus een heel sterke keuze van JBC en Camille om hun partnership op deze manier naar hun doelpubliek te brengen.”

In Fortnite hebben gamers al voor miljarden dollars aan digitale kleertjes en accessoires gekocht. De markt voor virtuele spullen in games, zoals kleren en accessoires, wordt in 2022 op 50 miljard dollar geraamd. Dit en meer over virtuele retail in de metaverse lees je in het nieuwe boek The Future of Shopping, genomineerd voor de PIM Marketing Literature Prize 2022.

Klik hier voor meer informatie over het boek.
Meer Mode
Bekijk meer
  • icon
    Mode6 juni, 2025
    Takko Fashion drukt gaspedaal in na recordjaar

    Takko Fashion heeft een recordjaar achter de rug, met een omzetgroei van 3,3% en liefst 28,7% meer winst. Na een succesvolle start van 2025 blijft de keten ambitieus en zet ze in op een uitbreiding met 300 winkels in Europa.

  • icon
    Mode6 juni, 2025
    Kiabi heeft nieuwe directeur in België

    Na vijftien jaar neemt Jérôme Calonne afscheid als hoofd van modeketen Kiabi in België. Hij maakte de overstap naar Medi-Market en draagt de leiding bij Kiabi over aan Rémi Delattre.

  • icon
    Mode5 juni, 2025
    Schoenenketen Maniet-Luxus neemt schoenhersteldienst over

    De Belgische schoenenketen Maniet-Luxus neemt de ambachtelijke schoenmakerij Dascotte uit Nijvel over. De retailer wil inspelen op het tekort aan vakmensen in de sector en tegelijk een alternatief bieden voor fast-fashion.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Food2 juni, 2025
    Colruyt en Delhaize weigeren nieuwe (en dure) Lay’s-verpakking
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
  • icon
    Vrije tijd19 mei, 2025
    Bax Music opent winkels en webshop weer
  • icon
    Mode30 mei, 2025
    Waarom Nike in België voor ontslagen vreest
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN