RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Bedrijven Zalando
  • Onderwerpen Bedrijfsresultaten
  • Geografie Duitsland
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Zalando rondt kaap van 50 miljoen klanten

icon
Mode3 november, 2022
Shutterstock.com

Zalando heeft voor het eerst meer dan vijftig miljoen klanten bereikt in één kwartaal. Het modeplatform is blij weer lichte groei op te tekenen, al blijft ook het verlies toenemen.

Meer nieuwe klanten

Zalando zag de omzet in het derde kwartaal met 2,9% stijgen tot 2,35 miljard euro. De waarde van alle verkopen via het platform (GMV) klokte af op 3,28 miljard euro, goed voor een stijging van 7,1%. Het Duitse modeplatform is tevreden met die groei in de huidige “turbulente tijden”, zeker nadat het tweede kwartaal onder alle verwachtingen bleef.

In het derde kwartaal steeg het aantal actieve klanten met 8%, waardoor de kaap van de vijftig miljoen is bereikt. Zalando’s loyaliteitsprogramma, Plus, verdrievoudigde bijna zijn ledenaantal. Onder meer de samenwerkingen met beautyretailer Sephora, nieuwe dochter Highsnobiety en Nike zorgden voor groei.

Laatste kwartaal is vraagteken

Zalando laat trots weten dat het dit jaar de kosten al met honderd miljoen euro heeft kunnen drukken, te danken aan marketingefficiënties. Vooral de nieuwe minimumbestelwaarde werkt echter goed: pas vanaf een bepaald bedrag is levering gratis. Omdat klanten voor kleine bestellingen nu bezorgkosten moeten betalen, zijn ook die orders vandaag winstgevend. Voor belastingen ging de winst (EBIT) er inderdaad op vooruit, van 9,8 miljoen naar 13,5 miljoen euro, maar netto steeg het verlies toch nog fors van 8,4 miljoen naar 35,4 miljoen euro.

Voor het hele jaar bevestigt Zalando zijn verlaagde prognose van in juni. CFO Sandra Dembeck geeft toe dat het consumentenvertrouwen op een nieuw dieptepunt zit en het niet “glashelder is hoe de consumentenbestedingen zich in het laatste kwartaal zullen ontwikkelen”, maar blijft bij haar strategische prioriteiten en financiële vooruitzichten. De omzet zal naar verwachting 0 à 3% groeien tot 10,5 miljard euro, met een aangepaste EBIT van 180 miljoen tot 260 miljoen euro.

Meer Mode
Bekijk meer
  • icon
    Mode16 mei, 2025
    Groep achter JBC, CKS en Mayerline opnieuw van start in Nederland

    Claes Retail Group (CRG), het bedrijf boven de Belgische modemerken JBC, CKS en Mayerline, viert zijn vijftigste verjaardag met het beste bedrijfsresultaat in acht jaar. De retailer opende zopas een winkel in het Nederlandse Sluis.

  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar

    De Amerikaanse sportwinkelketen Dick’s Sporting Goods wil zijn sectorgenot Foot Locker overnemen. Die kampt met tegenvallende cijfers en dreigende invoertarieven.

  • icon
    Mode15 mei, 2025
    1.700 banen op de tocht bij Burberry

    Wereldwijd gaat Burberry 1.700 banen schrappen op zijn hoofdkantoren en in de trenchcoatfabriek. Winkelsluitingen zijn niet gepland bij het luxemerk, dat de verkopen weer ziet aantrekken.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Algemeen18 april, 2025
    Internationale Europese e-commerce maakt comeback
  • icon
    Mode29 april, 2025
    Forse winststijging voor Vinted
  • icon
    Elektro25 april, 2025
    Fnac Darty zoekt verse groei met nieuw strategisch plan
  • icon
    Algemeen8 mei, 2025
    Wordt elke handelaar een geldautomaat?
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN