RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Bedrijven Nestlé
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Nestlé trekt met digitalisering en gezondheidsproducten richting 2025

icon
Food29 november, 2022

Nestlé wil tot 2025 jaarlijks rond de 5% in omzet blijven groeien, de winst hoort nog meer te stijgen. Dat hoopt de FMCG-groep te verwezenlijken met behulp van digitalisering en de afdeling Health Science.

“Consistent blijven presteren”

Nestlé deed vandaag in Barcelona zijn doelstellingen voor 2025 uit de doeken aan investeerders. Voor de komende jaren rekent de merkproducent op een gemiddelde eencijferige autonome omzetgroei, terwijl het bedrijf ook een terugkeer naar 17,5% à 18,5% onderliggende operationele winstmarge ambieert tegen 2025. De winst per aandeel moet jaarlijks 6% tot 10% groeien bij constante wisselkoersen.

Innovatie, digitalisering en merkenbouw moeten die groei mogelijk maken, terwijl de margeontwikkeling wordt ondersteund via efficiëntieprogramma’s. Nestlé blijft de komende jaren focussen op voeding en dranken, maar ziet extra groeimogelijkheden in nutritionele gezondheidsproducten die het onder de vlag Nestlé Health Science ontwikkelt.

“Vandaag schetsen we ons waardecreatiemodel en onze doelstellingen voor 2025, omdat we in turbulente tijden consistent willen presteren”, zegt CEO Mark Schneider. “We zullen blijven investeren voor toekomstige groei, door te investeren in onze merken, door impactvolle innovatie te leveren, door gebruik te maken van digitalisering en door onze snelheid en wendbaarheid te verbeteren.”

Omzetprognose nog iets omhoog

Ook naar overnames kijkt Nestlé uit, zij het “gedisciplineerd”: het bedrijf gaat “op zoek naar strategische en culturele fit, en naar aantrekkelijke financiële rendementen”. Omwille van dat laatste zet de groep echter eerst Palforzia, een behandeling tegen pinda-allergie, aan de deur. De adoptie door patiënten en gezondheidswerkers verloopt langzamer dan verwacht, klinkt het. In de toekomst zal Nestlé Health Science zich daarom sterker richten op Consumer Care en Medical Nutrition.

Voor 2022 gaat Nestlé nu uit van een autonome omzetgroei tussen 8% en 8,5%. Dat is iets meer dan tot nu toe voorzien. Over de winst per aandeel houdt de groep zich aan de oppervlakte, maar de operationele marge zal naar verwachting ongeveer 17,0% bedragen.

Meer over... Food
Zie meer
  • icon
    Food12 december, 2025
    Eroski meldt forse omzet- en winstgroei

    De Spaanse foodretailer Eroski zag de omzet en de winst fors stijgen tijdens de eerste negen maanden van zijn boekjaar. De sterke resultaten zijn te danken aan prijsbeheersing, promotie-inspanningen en efficiëntieverbeteringen.

  • icon
    Food12 december, 2025
    EU dringt aan op afschaffing van prijsplafonds in Hongarije

    De Europese Commissie dringt er bij Hongarije op aan de verplichte margelimieten voor supermarkten en drogisterijen op een reeks voedsel- en drogisterijproducten in te trekken. Boedapest verdedigt de maatregelen, wijst op forse prijsdalingen en verlengt de regeling tot 28 februari.

  • icon
    Food12 december, 2025
    Hoe Joyce en Raissa de Haas (Double Dutch) van Dubai tot Soho House premium beleving serveren

    Als studenten gaven Joyce en Raissa de Haas al feestjes met zelfgemaakte mixers. Tien jaar later ligt hun merk Double Dutch in veertig landen, gaf Richard Branson hen een innovatieprijs en zet de familie Heineken mee de strategische koers uit. RetailDetail sprak met de Nederlandse tweeling over expansie, horeca als...

Meest gelezen
  • icon
    Algemeen17 november, 2025
    Ook AliExpress, Amazon, eBay, Joom, Temu en Wish verkochten illegale producten, zegt Frankrijk
  • icon
    Mode25 november, 2025
    Foot Locker krijgt Aldi-veteraan Matthew Barnes aan het hoofd
  • icon
    Algemeen24 november, 2025
    Otto trekt zich (nu écht) terug uit Nederland
  • icon
    Algemeen25 november, 2025
    Alibaba gaat koste wat kost voor ‘instant retail’ en AI
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN