RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven DOBITOrange
  • Onderwerpen innovatiewinkelconcept
  • Geografie Brussel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Orange zet in op duurzame innovatie: betere klantenservice én beleving dankzij slimme technologie

icon
Elektro7 december, 2022

(publireportage) Orange Belgium, één van de grootste spelers op de telecommarkt, draagt digitale innovatie hoog in het vaandel en zet technologie in daar waar het ook écht zijn meerwaarde bewijst. De nieuwste flagship store in de Nieuwstraat in Brussel pakt uit met digitale tools voor een betere klantenservice én een duurzaam energiebeleid.

Digitale touchpoints

Dé eye-catcher van de nieuwe flagship store is ongetwijfeld de LED wall van 2 op 3 meter die het straatbeeld kleurt en de merkbeleving van Orange kracht bij zet. Maar ook in de shop zet Orange technologie slim in.

Van zodra je de winkel binnenkomt kan je via een kiosk een volgnummer nemen. Dit ticketing systeem is gekoppeld aan een groot digital signage scherm in de winkel. Tijdens het wachten kan je plaatsnemen in de gezellige wachtzone, maar je kan evengoed zelf op ontdekking gaan. Zo zet de ‘Home-corner’ leuke gimmicks in de kijker, krijg je bij de ‘Brand Displays’ inspiratie over specifieke merken en kan je via de ‘Virtual Shelf’ meer informatie opzoeken over producten en abonnementen. Kortom: Orange laat geen enkel touchpoint onbenut.

Flexibiliteit en langetermijnvisie

Elke innovatie start vanuit het DXP platform. “Dit centraal platform bundelt verschillende toepassingen en verzamelt alle data. Denk hierbij aan data verzameld vanuit de ‘Virtual Shelf’  (welke producten zoeken klanten op) of het bezoekersaantal gemeten door slimme sensoren”, aldus Bavo Bruers, Operations Manager bij DOBIT. “Door alle data in één platform te bundelen, krijgt Orange inzicht in het gedrag van klanten en is ook data-driven digital signage op termijn mogelijk.”

Daarnaast is een zorgzaam beheer van het winkelnetwerk voor Orange essentieel. “Onnodig energieverbruik sluiten we uit door de instore schermen enkel tijdens de openingsuren te laten draaien. Dit kan vanop afstand per winkel ingesteld worden, waardoor de branduren perfect afgestemd zijn op de openingsuren van de desbetreffende winkel.”

Pro-actieve monitoring

Met zo’n 115 winkels en meer dan 1200 players, is een doordacht service & support model essentieel. “Om een goed beeld te krijgen van het hele netwerk investeerden we in ‘power plugs’ voor elke winkel”, aldus Jan Verheyen, Service Delivery Manager bij DOBIT. “Op deze manier krijgen we real-time inzicht in de uptime van onze schermen én is het mogelijk om proactief in te grijpen.”

“Indien we zien dat een scherm offline is, proberen we dit eerst vanop afstand op te lossen. Is dit niet mogelijk, dan plannen we een on-site interventie. De investering in de ‘power plugs’ zorgde ervoor dat we het aantal onsite interventies konden terugschroeven van 40% naar minder dan 10% én dat we een uptime van maar liefst 99,8% kunnen garanderen.”

Meer informatie?

Benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw winkel? We helpen je graag verder.
Contacteer ons via info@dobit.com neem een kijkje op onze website solutions.dobit.com

Meer Elektro
Bekijk meer
  • icon
    Elektro15 mei, 2025
    MediaMarkt-eigenaar Ceconomy verhoogt winst ondanks dalende omzet

    Ceconomy, het moederbedrijf van elektroretrailers MediaMarkt en Saturn, heeft de winstgevendheid verbeterd ondanks zwakke verkopen. De onlineomzet steeg wel fors.

  • icon
    Elektro8 mei, 2025
    Ceconomy stelt interim-CEO en CFO aan

    Ceconomy (MediaMarkt, Saturn) heeft Kai-Ulrich Deissner aangesteld als nieuwe CEO ad interim. Remko Rijnders volgt hem voorlopig op als financieel directeur. Beide benoemingen zijn een gevolg van het ontslag van CEO Karsten Wildberger, die het bedrijf verliet om minister te worden in de nieuwe Duitse regering.

  • icon
    Elektro28 april, 2025
    Topman Ceconomy neemt ontslag om minister te worden

    Karsten Wildberger, de CEO van MediaMarkt-moederbedrijf Ceconomy, maakt een opmerkelijke carrièreswitch: hij legt zijn functie neer om in de nieuwe Duitse regering het ministerie voor digitalisering en modernisering te leiden.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Mode29 april, 2025
    Forse winststijging voor Vinted
  • icon
    Elektro25 april, 2025
    Fnac Darty zoekt verse groei met nieuw strategisch plan
  • icon
    Mode12 mei, 2025
    RetailDetail Congress bracht inspirerende verhalen uit mode & lifestyle
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN