RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven Medi-Market
  • Onderwerpen BedrijfsresultatenExpansie
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Omzetgroei van 30% voor Medi-Market

icon
Schoonheid/verzorging24 januari, 2023

Parafarmacieketen Medi-Market zag zijn omzet in 2022 met wel 30% stijgen. De koopkrachtcrisis speelt in het voordeel van de keten, die ook dit jaar weer een twaalftal bijkomende winkels wil openen.

Op naar de honderd

Medi-Market heeft opnieuw een sterk jaar achter de rug: de keten opende vijf nieuwe winkels en wist de omzet met 30% te verhogen. De retailer heeft naar eigen zeggen nu een marktaandeel van 15%. Eén van de succesfactoren: bij Medi-Market liggen de prijzen zowat 20% lager dan in de zelfstandige apotheek. Dat is een voordeel, nu veel gezinnen hun koopkracht onder druk zien komen.

Dit jaar staan er een twaalftal winkelopeningen op de planning, waardoor de kaap van de honderd vestigingen in zicht komt in België en Luxemburg. Het bedrijf zal een honderdtal bijkomende medewerkers in dienst nemen.

Naast (en in) zijn parafarmacies wil de retailer ook meer apotheken openen, maar die expansie wordt bemoeilijkt door de strikte wetgeving in België, vertelt CEO Cédric Antoine aan La Libre: het aantal apotheken is hier immers strikt gelimiteerd. Om uit te breiden moet het bedrijf bestaande RIZIV-apotheeknummers kunnen overnemen. De topman overweegt daarom samenwerkingen of een franchiseformule om verder uit te breiden.

Meer Schoonheid/verzorging
Bekijk meer
  • icon
    Schoonheid/verzorging16 mei, 2025
    Voeding helpt Holland & Barrett aan groei met dubbele cijfers

    Voor het tweede jaar op rij groeit Holland & Barrett met dubbele cijfers. De retailer dankt die mooie prestatie aan investeringen in digitalisering, winkels en het aanbod huismerken, met name in voeding.

  • icon
    Schoonheid/verzorging15 mei, 2025
    Minder shoppers bij Douglas

    Als gevolg van de wereldwijde economische en politieke onzekerheden lijdt Douglas onder dalende bezoeken in de winkels en online. De retailer neemt maatregelen en verwacht een herstel van de premium beautymarkt.

  • icon
    Schoonheid/verzorging14 mei, 2025
    Parafarmacieketen Medi-Market van start in Nederland

    De Belgische apotheek- en drogisterijketen Medi-Market zet een nieuwe stap in haar Europese expansie: op 21 mei opent de keten haar eerste Nederlandse winkel in Maastricht.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Algemeen18 april, 2025
    Internationale Europese e-commerce maakt comeback
  • icon
    Mode29 april, 2025
    Forse winststijging voor Vinted
  • icon
    Elektro25 april, 2025
    Fnac Darty zoekt verse groei met nieuw strategisch plan
  • icon
    Algemeen8 mei, 2025
    Wordt elke handelaar een geldautomaat?
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN