RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven Albert Heijn
  • Onderwerpen Marketing
  • Geografie België
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Albert Heijn lanceert eerste imagocampagne in België

icon
Food17 februari, 2023

Voor het eerst pakt Albert Heijn in België uit met een merkcampagne op televisie, radio, outdoor en online: in een reeks humoristische filmpjes verkent de retailer de grens tussen entertainment en reclame.

In de coulissen

Met de videoreeks ‘De Wereld in het Kleijn’ wil Albert Heijn de Vlaamse consument tonen waar het merk voor staat. De retailer neemt de klant mee in de coulissen van de winkel, waar heel wat gebeurt om beter eten bereikbaar te maken voor iedereen: de reeks draait rond een team (fictieve) medewerkers van Albert Heijn, onder leiding van supermarktmanager Lina. Het is de eerste golf van een merkcampagne die ook de prijzen en het assortiment in de kijker plaatst.

“Het is een campagne die anders is dan de anderen en daarmee benadrukken we meteen het DNA van ons merk. Albert Heijn België gaat altijd net dat ene stapje verder: in assortiment, in prijs, in innovatie – en nu ook in onze communicatie. Die belofte nemen we erg serieus, maar onszelf niet. Dat merk je aan ‘De Wereld in het Kleijn’ – het is een ‘feijne’ mix geworden van verrassing, emotie, herkenbaarheid, straffe proposities, humor en zelfrelativering”, zegt hoofd marketing Els Lagrou.

Connecteren met de consument

Voor het bedenken en ontwikkelen van deze campagne deed Albert Heijn België beroep op het agentschap Happiness. “Met ‘De Wereld in het Kleijn’ vervaagt de grens tussen puur entertainment en reclame”, zegt creatief directeur Geoffrey Hantson. “En dat is goed. Want entertainment zou niet langer het ‘privilege’ mogen zijn van grote internationale streamingsplatforms, maar ook van lokale commerciële merken. Zeker in deze wereld van extreem versnipperde aandacht voelt het als heel erg juist om als merk iets te maken waar de consument ook écht mee kan connecteren.”

De campagne loopt via verschillende platforms, formats en kanalen: ze start vandaag met een pilootaflevering van 8 minuten, tv-spots van 60 en 30 seconden, radiospots, posters en nog veel meer. 

Meer Food
Bekijk meer
  • icon
    Food4 juni, 2025
    Colruyt Group oogst dit jaar 75 ton Belgische mosselen

    Colruyt Group is klaar voor de oogst van Belgische mosselen uit de eigen zeeboerderij: de groep verwacht dit jaar een volume van 75 ton te kunnen aanbieden, in de vier Cru-markten en in meer dan 40 horecazaken.

  • icon
    Food4 juni, 2025
    Managementwissel bij Etos

    Etos, de drogisterijketen van Ahold Delhaize, krijgt een nieuwe baas: Lynne Bruning-van Gessel volgt als “brand president” Pieter Saman op, die overstapt naar Food Lion in de Verenigde Staten.

  • icon
    Food4 juni, 2025
    Sligro doet overname in Utrecht

    De Utrechtse zelfbedieningsgroothandel Gepu gaat op in Sligro. Voor Sligro betekent de overname een nieuwe groeikans van zo'n 15 miljoen euro extra omzet.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Food2 juni, 2025
    Colruyt en Delhaize weigeren nieuwe (en dure) Lay’s-verpakking
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
  • icon
    Mode30 mei, 2025
    Waarom Nike in België voor ontslagen vreest
  • icon
    Food23 mei, 2025
    Intermarché zet niet-strategische fabrieken te koop
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN