RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
  • Bedrijven Gondella
  • Onderwerpen Marketing
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Nieuwe huisstijl voor Gondella

icon
Algemeen17 februari, 2023

Gondella meet zich een nieuwe merkidentiteit aan, die de strategie als totaalleverancier van winkelinrichtingen beter weerspiegelt. Het bedrijf zet immers meer in op design en productinnovatie.

Herpositioneren

“Ons merk werd sterk geassocieerd met het aanbieden van metalen winkelrekken en racks”, zegt CEO Peter Willems. Sinds de overname van Integral Interieur in september 2022 levert het bedrijf echter ook houten meubels en maatwerk voor onder andere supermarkten, discountwinkels, doe-het-zelf en speciaalzaken. “Een nieuw imago helpt om onszelf te herpositioneren als een totaalpartner voor onze retailklanten, die producten en diensten kan leveren die verder gaan dan metalen winkelrekken alleen. Vandaag de dag richten we ons meer op de winkelervaring, en de emoties die eraan verbonden zijn.”

Dat uit zich in het nieuwe logo, waarvan het lettertype is geïnspireerd op de elementen van het Gondella-winkelrekkensysteem, met een smiley onder de G. De hoofdkleur verandert van helder actierood naar een warme bordeaux tint om vertrouwen, rust en professionaliteit uit te stralen. De slogan Shaping stores, storing smiles verwijst naar Gondella’s diensten (“vormgeving”), sectoren (“winkels”), producten (“opbergen”) en het gevoel van tevredenheid dat het bedrijf wil oproepen (“glimlachen”).

Consistent

Concreet zullen in een eerste fase de afdelingen De Kimpe (metaalbewerking) en FrontEnd Retail Solutions (kassameubels, zelfbediening- en klantbegeleidingssystemen) de nieuwe merkidentiteit aannemen en afstand doen van hun oude logo en naam. “We kiezen voor één consistent, herkenbaar merk dat alle ontwerp-, engineering- en productiemogelijkheden van de Gondella Group onder één sterke naam bundelt”, zegt marketingmanager Jozefien De Baere.

Enkel het dochterbedrijf Integral Interieur behoudt voorlopig haar naam en logo, omdat het in de Benelux bekend staat voor winkelinrichting van delicatessenwinkels en speciaalzaken. Gondella stelt de nieuwe huisstijl aan het publiek voor op de retailvakbeurs EuroShop, die van 26 februari tot 2 maart plaatsvindt in Düsseldorf.

Meer over... Algemeen
Zie meer
  • icon
    Algemeen23 juli, 2025
    Waar staat Galeria, een jaar na de doorstart?

    Eén jaar geleden kon de Duitse warenhuisketen Galeria zijn insolventieprocedure beëindigen en doorstarten onder nieuwe eigenaars, de Amerikaanse investeerder NRDC en de Duitse ondernemer Bernd Beetz. Ligt de retailer op koers?

  • icon
    Algemeen23 juli, 2025
    EU ziet “schokkende overtredingen” bij Shein en Temu

    De EU voert momenteel een breed opgezet "mystery shopping"-onderzoek uit naar wetsovertredingen door Chinese e-retailers. Sommige van de voorlopige resultaten noemt EU-commissaris voor Justitie Michael McGrath nu al “schokkend”.

  • icon
    Algemeen22 juli, 2025
    “Online tweedehandsmarkt in Europa goed voor 21,6 miljard”

    Europese consumenten geven steeds meer geld uit aan weedehandsartikelen. Vooral kleding wint aan populariteit: in vrijwel alle grote markten voert mode de lijst aan, ver voor elektronische apparaten en huishoudelijke producten.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Food24 juni, 2025
    Ongeziene breuk: Jumbo wisselt van broodleverancier
  • icon
    Schoonheid/verzorging9 juli, 2025
    Leiderschapswissel bij The Body Shop markeert nieuwe groeifase
  • icon
    Algemeen8 juli, 2025
    Sneller retourneren: Goed nieuws voor klanten en betalingsdienstaanbieders
  • icon
    Vrije tijd8 juli, 2025
    Game Mania herrijst als webshop onder Nederlandse vlag
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN