RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door redactie Nederland
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Blokker zet met Big Bazar aanval in op Action

icon
Algemeen2 april, 2014

Volledig vernieuwd concept

De hele formule is op de schop genomen, zo is het logo nu oranje en roze. Volgens directeur Roland van Geest, ex-Free Record Shop, hoefde er geen nieuwe naam verzonnen te worden voor de vernieuwde Big Bazar-keten. “De naamsbekendheid is dusdanig, dat we geen andere naam op de gevel hoeven te plakken. Als we winkels in Sneek of Zaandam openen, staan de mensen op de stoep.”

 

De nieuwe formule is in het geheim ontwikkeld en getest in het distributiecentrum van Blokker in Gouda. Van Geest keek bij die ontwikkeling met een schuin oog naar Action, de formule die door hem wordt omschreven als “de blauwe concurrent”.

 

“Dat is het basisconcept van discount. Wij zullen daar make-up en meer A-merken aan toevoegen”, aldus Van Geest. Een ander belangrijk verschil is dat Blokker met de Big Bazar-winkels in de binnensteden wil gaan zitten, terwijl concurrent Action kiest voor goedkopere locaties. 

Afgelopen jaar opende het Blokker Concern al 43 vestigingen van Big Bazar. Deze worden allemaal aangepast aan het nieuwe concept. De Telegraaf spreekt van het begin van een discountoorlog in non-food.

Meer over... Algemeen
Zie meer
  • icon
    Algemeen9 september, 2025
    “AI doet de grenzen tussen klantservice en marketing vervagen”

    Straks gaat “agentic” AI niet alleen klantvragen beantwoorden, maar ook koopgedrag voorspellen: dat zal retailers helpen om de klantverwachtingen te overtreffen, zegt Yasin Hadnan van CM.com.

  • icon
    Algemeen9 september, 2025
    Flying Tiger zet groei verder na machtsgreep door schuldeisers

    Flying Tiger opent een eerste winkel in Maleisië. De uitbreiding volgt enkele maanden na een turbulente eigenaarswissel en een kapitaalinjectie van 200 miljoen euro.

  • icon
    Algemeen8 september, 2025
    Wibra zet klanten in als merkambassadeurs met ‘Wibsters’-community

    Textieldiscounter Wibra lanceert een eigen ‘community’ onder de naam ‘Wibsters’: met het programma wil de keten klanten inzetten als merkambassadeurs en zorgen voor user-generated content.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
  • 20
    nov
    RETAILDETAIL NIGHT 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging26 augustus, 2025
    Moederbedrijf EasyToys zoekt al na een jaar nieuwe CEO
  • icon
    Wonen1 september, 2025
    Homefashion Group “onderzoekt opties” voor Leen Bakker en Kwantum
  • icon
    Algemeen29 augustus, 2025
    Action bouwt duurzaam distributiecentrum in Roemenië
  • icon
    Vrije tijd14 augustus, 2025
    Herlancering Game Mania opnieuw uitgesteld
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN