RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door
In dit artikel
  • Bedrijven Amazon
  • Onderwerpen E-commerce
  • Geografie Verenigde Staten
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Amazon waarschuwt consumenten voor “louche” producten

icon
Algemeen5 april, 2023
Shutterstock.com

Webwinkel Amazon plaatst in zijn Amerikaanse shop sinds kort een waarschuwing bij producten die vaak worden teruggestuurd. Amazon wil zowel klanten als aanbieders er zo toe aanzetten betere keuzes te maken.

De kost van gratis retours

Tijdens de covid-pandemie zagen online retailers een recordaantal retours en dat aantal blijft ook vandaag hoger dan voor de pandemie, meldt The Verge. Bij Amazon is het voor de klant meestal gratis om een product terug te sturen, waardoor de retailer zelf de hoge kost draagt van de afhandeling van de retourzending.

Met een nieuw waarschuwingslabel wil de webwinkel klanten aanzetten om meer aandacht te hebben voor de productinformatie en de reviews. Een product dat zo’n label heeft, en tegelijk overstelpt is met positieve reviews, moet een belletje doen rinkelen.

Het Amazon-platform heeft duidelijk moeite om namaak en minderwaardige producten, vaak vergezeld van een massa valse reviews, te beteugelen. Verkopers van dergelijke producten worden door het label dan ook gemotiveerd om na te denken over hun aanbod.

Het initiatief wordt momenteel uitgerold in de VS. Het is nog onduidelijk of het ook naar Europa zal komen overwaaien.

Meer Algemeen
Bekijk meer
  • icon
    Algemeen4 juni, 2025
    Amerikaanse shoppers laten Temu vallen

    De handelsoorlog tussen de VS en China weegt op e-commerceplatform Temu: het aantal dagelijkse gebruikers daalde fors in mei als gevolg van het schrappen van de vrijstelling voor goedkope pakjes.

  • icon
    Algemeen3 juni, 2025
    Blokker maakt comeback met oud logo en 37 nieuwe winkels

    Bij Blokker “bloeit wat moois”: de Nederlandse huishoudketen wil nog dit jaar 37 winkels openen. Ook het directieteam is gevormd: de doorstart onder Roland Palmer krijgt zo concreter vorm.

  • icon
    Algemeen28 mei, 2025
    Moederbedrijf Temu ziet winstdaling door handelsoorlog

    Als gevolg van Amerikaanse invoertarieven, maar ook van toegenomen concurrentie op de Chinese thuismarkt, daalde de winst van PDD Holdings, het moederbedrijf van de koopjesapp Temu, met 50%.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Food2 juni, 2025
    Colruyt en Delhaize weigeren nieuwe (en dure) Lay’s-verpakking
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
  • icon
    Mode30 mei, 2025
    Waarom Nike in België voor ontslagen vreest
  • icon
    Food23 mei, 2025
    Intermarché zet niet-strategische fabrieken te koop
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN