RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Bedrijven H&M
  • Onderwerpen Herstructurering
  • Geografie Zweden
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

H&M gooit Weekday en Monki samen

icon
Mode21 april, 2023

Monki en Weekday, de twee jongerenmerken van H&M Group, worden één. De beide formules smelten samen om een nieuwe “jongerenbestemming” te worden.

Drie in één

Meisjesmerk Monki verdwijnt onder de Weekday-paraplu, die zich vooral focust op streetwear. Samen zullen ze één grote “jongerenbestemming” vormen, maakt moederbedrijf H&M bekend. Voor de gelegenheid komt ook Cheap Monday terug, een jeanslabel dat de Zweedse modereus eerder stopzette, maar dat nu een comeback maakt met een klein assortiment.

“Het werk om tegemoet te komen aan het veranderende gedrag van klanten en de concurrentiepositie verder te versterken gaat door binnen H&M Group”, zegt de groep er zelf over. De laatste jaren verliest de modereus de concurrentiestrijd, zeker tegenover de grotere rivaal Inditex.

Hoofdkantoor verdwijnt

In eerste instantie blijven de merken en winkels apart blijven bestaan, maar H&M bekijkt al wel “gecombineerde klantervaringen” zoals gedeelde winkels. Mettertijd is het ook de bedoeling om andere partners en merken toe te voegen aan het nieuwe jongerenbestemming.

Dat de administratieve en operationele kosten zo kunnen verminderen, is natuurlijk ook een belangrijke beweegreden. Het hoofdkantoor van Monki in Göteborg zal worden gesloten, waardoor de werknemers van Monki ook hun baan verliezen. De organisatorische veranderingen zullen de komende maanden van kracht worden.

Meer Mode
Bekijk meer
  • icon
    Mode6 juni, 2025
    Kiabi heeft nieuwe directeur in België

    Na vijftien jaar nam Jérôme Calonne afscheid als hoofd van modeketen Kiabi in België. Hij maakt de overstap naar Medi-Market Group en draagt de leiding bij Kiabi over aan Rémi Delattre.

  • icon
    Mode5 juni, 2025
    Schoenenketen Maniet-Luxus neemt schoenhersteldienst over

    De Belgische schoenenketen Maniet-Luxus neemt de ambachtelijke schoenmakerij Dascotte uit Nijvel over. De retailer wil inspelen op het tekort aan vakmensen in de sector en tegelijk een alternatief bieden voor fast-fashion.

  • icon
    Mode5 juni, 2025
    Consumentenorganisaties dienen klacht in tegen Shein

    25 Europese consumentenorganisaties hebben een klacht ingediend tegen Shein wegen het gebruik van misleidende praktijken met negatieve gevolgen voor consumenten, milieu en arbeidsomstandigheden.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Food2 juni, 2025
    Colruyt en Delhaize weigeren nieuwe (en dure) Lay’s-verpakking
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
  • icon
    Mode30 mei, 2025
    Waarom Nike in België voor ontslagen vreest
  • icon
    Vrije tijd19 mei, 2025
    Bax Music opent winkels en webshop weer
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN