RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Redactie
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Sissy-Boy komt met eigenzinnige flagshipstore

icon
Mode17 juni, 2014

Storytelling

“Met deze winkel willen wij laten zien waar wij denken dat winkelen naartoe gaat,” legt Van Nieuwenhuizen uit aan FashionUnited. Zo is er aan de voorkant van de winkel aan de Barteljorisstraat in Haarlem een café gevestigd, waardoor een deel van de etalageruimte werd opgegeven. Verder wordt er vooral ingezet op storytelling. Zo keren er teksten terug op de prijskaartjes en andere labels.

 

“We zijn geen H&M. Daar ga je naar toe als je op zoek bent naar een doorsnee kledingstuk, en voor een bank ga je naar Ikea. De winkels van Sissy-Boy moeten een inspiratiebron zijn, een plek waar wij laten zien wat we mooi vinden,” aldus de CEO.

 

In de winkel zijn ook een aantal meubelstukken te vinden die allemaal te koop zijn, behalve de winkelrekken. Verder moet de winkel ook gemakkelijk zijn voor de klant. In de pashokjes hangen voortaan spiegels, de openingsuren zijn flexibeler en er is steeds zoveel mogelijk voorraad aanwezig. Is een product toch uitverkocht, dan kan het later thuisgeleverd worden.

 

Uitgebreide collecties

Ook de collecties werden uitgebreid, om zo een breder publiek aan te spreken. Merken worden in de winkel vanaf nu bij elkaar gehangen, in plaats van door elkaar zoals vroeger. Zo kunnen fans van een merk sneller alle stukken vinden.

 

Het nieuwe concept dat voor de eerste keer werd gebruikt in Haarlem zal ook zijn weg vinden naar andere filialen. Zo wordt er al gewerkt aan een nieuwe winkel in Eindhoven, die in augustus moet openen.

Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode20 juni, 2025
    [In Beeld] Brooklyn opent achtste winkel in Nieuwpoort

    Brooklyn heeft vandaag zijn achtste winkel geopend in Nieuwpoort. De jeans- en multimerkenspecialist noemt Vlaanderen een "vruchtbare bodem voor vernieuwende retailconcepten".

  • icon
    Mode20 juni, 2025
    Twinset in handen van Italiaanse investeerders

    Twinset is volledig overgenomen door de investeringsgroepen Borletti en Quadrivio. Dankzij de overname wil de Italiaanse modeketen haar Europese aanwezigheid versterken en nieuwe markten zoals de VS en Azië te verkennen.

  • icon
    Mode19 juni, 2025
    Dieter Penninckx (FNG) keert terug als adviseur bij Torfs

    Dieter Penninckx, mede-oprichter en ex-CEO van de omgevallen modegroep FNG, verschijnt weer op het retailtoneel. Schoenenketen Torfs stelt de ondernemer aan als adviseur voor overnames.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging13 juni, 2025
    Multipharma blijft groeien, winst smelt weg door investeringen
  • icon
    Food2 juni, 2025
    Colruyt en Delhaize weigeren nieuwe (en dure) Lay’s-verpakking
  • icon
    Mode30 mei, 2025
    Waarom Nike in België voor ontslagen vreest
  • icon
    Food6 juni, 2025
    Lidl verliest klanten na Duits prijsoffensief
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN