RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Karin Bosteels
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Omzet Hunkemöller stijgt, maar nettoverlies loopt op

icon
Mode1 juli, 2014

Van verkoper tot ontwerper

Goed én slecht nieuws van Hunkemöller: de omzet van de lingerieketen steeg dan wel van 252 miljoen naar 272 miljoen euro, maar het nettoverlies dikte vorig jaar aan van 2,07 miljoen tot 2,6 miljoen euro. Dat blijkt uit het jaarverslag dat Hunkemöller bij de Kamer van Koophandel heeft ingediend en dat de Nederlandse zakenkrant FD ging inkijken.

 

De omzetstijging is grotendeels toe te schrijven aan het openen van 47 winkels. Hunkemöller eindigde het boekjaar 2013 met 596 filialen in Nederland, België, Luxemburg en Duitsland. De toename van het verlies zou een gevolg zijn van de transformatie die de keten de voorbij jaren doormaakt. “Van verkoper van praktisch ondergoed is het een serieus lingeriemerk geworden dat met eigen ontwerpen steeds meer de bovenkant van de markt opzoekt”, schrijft het FD. 

 

Zelf collecties ontwerpen en in de markt zetten kost dan ook meer dan bestaande collecties inkopen, maar het is broodnodig, want topman Philip Mountford is er al langer van overtuigd dat het middensegment doodgaat: “We zien dat de luxemerken het extreem goed doen en ook de budgetmerken doen het extreem goed. Het midden, wat ooit het hart van alle retail was, krimpt“, zo vertelt hij aan de collega’s van Fashion United.

 

500 nieuwe winkels in 5 jaar

Hunkemöller werd in 2010 voor naar schatting 260 à 280 miljoen euro door Maxeda verkocht aan de Franse investeringsmaatschappij PAI Partners en heeft onder de Brit Mountford, die vijf jaar geleden het roer in handen kreeg, zijn zinnen gezet op Duitsland. Zo wil Philip Mountford de komende vijf jaar 500 nieuwe winkels openen in Duitsland, omdat daar nog groeimarge is en “omdat het een groot land is, natuurlijk.”

 

Hunkemöller is er momenteel het nummer vier, maar de Brit ambieert niets minder dan de grootste lingerieretailer worden. Volgens Mountford kan de keten in Duitsland immers volop profiteren van zijn naam, aangezien nogal wat Duitsers denken dat Hunkemöller een Duits merk is. Waar zo’n umlaut al niet goed voor is…

Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode20 juni, 2025
    Twinset in handen van Italiaanse investeerders

    Twinset is volledig overgenomen door de investeringsgroepen Borletti en Quadrivio. Dankzij de overname wil de Italiaanse modeketen haar Europese aanwezigheid versterken en nieuwe markten zoals de VS en Azië te verkennen.

  • icon
    Mode19 juni, 2025
    Dieter Penninckx (FNG) keert terug als adviseur bij Torfs

    Dieter Penninckx, mede-oprichter en ex-CEO van de omgevallen modegroep FNG, verschijnt weer op het retailtoneel. Schoenenketen Torfs stelt de ondernemer aan als adviseur voor overnames.

  • icon
    Mode19 juni, 2025
    Dit zijn de winnaars en verliezers in de Nederlandse modemarkt

    C&A en H&M blijven de meest bezochte kledingwinkels in Nederland, maar trappelen ter plaatse. Ze kampen met een paar opvallend sterke groeiers op de Nederlandse modemarkt. Al zijn er net zo goed een aantal vaste waarden in de winkelstraten die de aandacht van consumenten verliezen...

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging13 juni, 2025
    Multipharma blijft groeien, winst smelt weg door investeringen
  • icon
    Food2 juni, 2025
    Colruyt en Delhaize weigeren nieuwe (en dure) Lay’s-verpakking
  • icon
    Mode30 mei, 2025
    Waarom Nike in België voor ontslagen vreest
  • icon
    Food6 juni, 2025
    Lidl verliest klanten na Duits prijsoffensief
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN