RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Maarten Reul
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Omzet non-food Marks & Spencer blijft dalen

icon
Algemeen8 juli, 2014

Nieuwe website drukt op resultaten

De totale omzet van de kledijverkoop steeg dan wel met 0,1 procent, maar de vergelijkbare omzet daalde met 0,6 procent. CEO Marc Bolland gelooft echter in een ommekeer en zegt dat de nieuwe website voorlopig nog drukt op de resultaten: “We zien een weerkerende verbetering bij kledij, maar zoals voorzien heeft de nieuwe M&S.com site een impact op de verkoop”.

 

Volgens analisten is de verkoop op de website momenteel lager, omdat klanten opnieuw moeten registreren en moeten leren werken met de site. CEO Bolland voorspelde eerder al dat dit proces zes maanden in beslag zou nemen. De omzet via M&S.com daalde in het eerste kwartaal met 8,1 procent.

 

In het Verenigd Koninkrijk steeg de omzet met 2,0 procent (de vergelijkbare omzetstijging was 0,3 procent), terwijl de internationale omzet met 4,7 procent omhoog ging. De verkoop van Food steeg met 4,2 procent, terwijl de vergelijkbare omzet daar met 1,7 procent steeg. Dat was vooral te danken aan de late datum voor de paasperiode dit jaar. Wordt die in rekening gebracht, dan steeg de omzet met 2,6 procent en de vergelijkbare omzet met slechts 0,1 procent.

Meer Algemeen
Bekijk meer
  • icon
    Algemeen18 juni, 2025
    Zware Europese boete dreigt voor AliExpress

    AliExpress doet te weinig om de verkoop van namaakartikelen en onveilig kinderspeelgoed op z’n platform te voorkomen, zegt de Europese Commissie. Als de Chinese webshop geen afdoende maatregelen neemt, volgt een zware boete.

  • icon
    Algemeen17 juni, 2025
    Oxford Street wordt “zo snel mogelijk” autovrij

    Een voorstel om Oxford Street autovrij te maken, krijgt de overweldigende steun van lokale handelaars. De Londense winkelstraat wordt straks een voetgangerszone, in weerwil van de tegenstand.

  • icon
    Algemeen16 juni, 2025
    Is ‘agentic’ AI de toekomst van retail?

    De volgende generatie kunstmatige intelligentie zal niet enkel antwoorden geven, maar ook autonoom taken uitvoeren. ‘Agentic AI’ – zelfredzame, doelgerichte AI – belooft het retaillandschap ingrijpend te veranderen. Maar is de sector daar klaar voor?

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging13 juni, 2025
    Multipharma blijft groeien, winst smelt weg door investeringen
  • icon
    Food2 juni, 2025
    Colruyt en Delhaize weigeren nieuwe (en dure) Lay’s-verpakking
  • icon
    Vrije tijd19 mei, 2025
    Bax Music opent winkels en webshop weer
  • icon
    Mode30 mei, 2025
    Waarom Nike in België voor ontslagen vreest
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN