RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pascal Kuipers
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

AH breidt online uit, Jumbo zet inhaalbeweging in

icon
Food18 augustus, 2014

Extra online aanbiedingen bij AH

Met deze flinke uitbreiding van het online verzorgingsgebied stijgt de landelijke dekking van Albert Heijns thuisbezorgservice naar 77 procent van de Nederlandse huishoudens, meldt de marktleider vandaag in een persbericht.

 

Zowel via de bestelsite als via de app wil Albert Heijn het de klant zo gemakkelijk mogelijk maken om online te bestellen. Hiervoor kunnen klanten via een speciaal forum ook zelf verbetersuggesties doen. Naast de Bonus-aanbiedingen die ook in de winkel gelden, heeft Albert Heijn ook extra aanbiedingen die alleen gelden voor online bestelde boodschappen, om zo de online omzet te kunnen opschroeven.

 

Voor het dure operationele systeem van thuisbezorgen is dat zeker noodzakelijk, maar dat geldt ook voor de ophaalpunten: ondanks het feit dat klanten zelf de boodschappen ophalen en daarmee de allerduurste laatste logistieke meters voor hun rekening nemen, is ook deze manier van e-fulfilment nog geen winstmaker.

 

Schaalgrootte is essentieel

Alles hangt af van schaalgrootte en het zo snel mogelijk realiseren van voldoende volume, vandaar dat Albert Heijn de laatste tijd zoveel werk maakt van de online uitrol. Op 6 augustus zijn immers ook nog eens tien nieuwe ophaalpunten voor online bestelde levensmiddelen operationeel geworden.

 

Met deze snelle uitrol wordt de druk op de concurrentie almaar groter. Met name Jumbo voelt de noodzaak om snel stappen te nemen met online: de uitdager van Albert Heijn zit nu nog in de testfase, maar ontkomt ook niet aan de noodzaak om snel online volume op te bouwen na de daadwerkelijke online opstart.

 

De online uitdaging voor Jumbo

Volgens vakblad Distrifood is die nog maar een kwestie van enkele weken: Jumbo zou op dit moment de plannen bespreken met leveranciers waarmee het strategisch samenwerkt en naar verluidt is het de bedoeling om met Kerstmis de online operatie volledig op poten te hebben.

 

Jumbo heeft een reputatie hoog te houden als het om uitdagingen gaat, maar in vier maanden vanaf nul een online operatie opzetten met eenzelfde geografische dekking als de fysieke winkels is zelfs voor Jumbo een onmogelijke opgave. Dat het deze herfst online actief wordt, is wel zeer waarschijnlijk: dan is de belangrijke kerstperiode een mooie testcase voor Jumbo’s online operatie.

Meer over... Food
Zie meer
  • icon
    Food9 december, 2025
    PepsiCo zet het mes in de kosten

    Onder druk van zijn activistische aandeelhouder Elliott Investment Management, gaat PepsiCo fors kosten besparen, consumentenprijzen verlagen en het assortiment gezonder maken.

  • icon
    Food9 december, 2025
    Met nieuwe merkidentiteit ambieert Exki expansie in Vlaanderen

    Exki, de Belgische keten van gezonde “fast casual” restaurants, gaat onder een nieuw management en met een geactualiseerd concept weer op zoek naar expansie. De focus ligt daarbij op Frankrijk en (het noorden van) België.

  • icon
    Food9 december, 2025
    San Francisco start rechtzaak tegen Coca-Cola, Mondelez, Nestlé om ultrabewerkt voedsel

    De stad San Francisco is een rechtszaak gestart tegen tien voedingsgiganten om hun ultrabewerkt voedsel. De aanklager vergelijkt het probleem met de tabaksindustrie, onder andere omdat de producenten volgens hem goed weten dat hun producten schadelijk zijn.

Meest gelezen
  • icon
    Algemeen17 november, 2025
    Ook AliExpress, Amazon, eBay, Joom, Temu en Wish verkochten illegale producten, zegt Frankrijk
  • icon
    Mode25 november, 2025
    Foot Locker krijgt Aldi-veteraan Matthew Barnes aan het hoofd
  • icon
    Algemeen24 november, 2025
    Otto trekt zich (nu écht) terug uit Nederland
  • icon
    Algemeen25 november, 2025
    Alibaba gaat koste wat kost voor ‘instant retail’ en AI
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN