RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Albert Heijn wil sneller innoveren

icon
Food3 september, 2014

Concepten sneller uitrollen

Zo zal Albert Heijn de komende periode elke week een sushibar introduceren in één van de winkels. Momenteel beschikken enkel de AH XL in Leidschendam en de AH XL aan het Gelderlandplein in Amsterdam over een sushibar.

 

“In totaal zijn er vier verschillende modules voor de sushibar. Ze komen in alle type winkels, dus ook in een AH to go“, zegt formulemanager Therese Opgenoort tegen Distrifood. Het filiaal in Leidschendam heeft ook een afdeling die enkel maar voeding als glutenvrije producten verkoopt: ook dat concept zal de komende periode uitgerold worden in andere winkels.

 

Om zaken sneller te kunnen uitrollen, zal er ook vaker en op meer locaties getest worden. Zo wil Albert Heijn meer informatie verzamelen, zodat alles aangepast kan worden aan de klantenprofielen van een bepaald filiaal. “Iedere supermarkt krijgt een module die specifiek is gericht op het profiel van de klantenkring. Met alle informatie die we ontvangen, krijgen we ook steeds meer vat op klantenprofielen.”

 

Modules

Met behulp van die modules wil Albert Heijn ook sneller kunnen inspelen op veranderingen in de vraag bij de consumenten. “De wereld ziet er over vijf jaar heel anders uit, maar we weten niet hoe. Stel dat er over een bepaalde tijd niet meer wordt gevraagd naar sushi, maar naar Indiaas assortiment? Dan kunnen we snel schakelen, omdat alles heel modulair is ingericht.”

 

Tot slot wil Albert Heijn ook een heel breed assortiment hebben, zodat ze iedereen kunnen aanspreken. Volgens Opgenoort richten ze zich daarom nu op de boven- en onderkant van het assortiment, na zich jaren op het middensegment te hebben gericht.

Meer Food
Bekijk meer
  • icon
    Food4 juni, 2025
    Ook Rémy Cointreau getroffen door tarieven

    De Franse drankengroep Rémy Cointreau, bekend van Rémy Martin en de likeur Cointreau, beleeft zware tijden. Onder druk van kelderende cognacverkoop en de geopolitieke onzekerheid, storten zowel de omzet als de winst de dieperik in.

  • icon
    Food4 juni, 2025
    Dertiende Jumbo Foodmarkt rekent op Belgische en Duitse klanten

    In het Limburgse Echt heeft Jumbo woensdag zijn dertiende Foodmarkt geopend. Met een ruim aanbod Belgische en Duitse producten mikt de 2.500 m² grote belevingswinkel nadrukkelijk op grensshoppers.

  • icon
    Food4 juni, 2025
    Colruyt Group oogst dit jaar 75 ton Belgische mosselen

    Colruyt Group is klaar voor de oogst van Belgische mosselen uit de eigen zeeboerderij: de groep verwacht dit jaar een volume van 75 ton te kunnen aanbieden, in de vier Cru-markten en in meer dan 40 horecazaken.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Food2 juni, 2025
    Colruyt en Delhaize weigeren nieuwe (en dure) Lay’s-verpakking
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
  • icon
    Mode30 mei, 2025
    Waarom Nike in België voor ontslagen vreest
  • icon
    Vrije tijd19 mei, 2025
    Bax Music opent winkels en webshop weer
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN