RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven Jysk
  • Onderwerpen innovatie
  • Geografie Benelux
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Jysk investeert in digitale prijskaarten

icon
Wonen29 augustus, 2023

Na geslaagde tests gaat Jysk alle winkels in België en Nederland uitrusten met elektronische prijskaarten in de schappen: dat betekent per winkel een forse besparing van anderhalve werkdag per week.

Druk op de knop

Sinds begin juni testte Jysk de digitale prijskaarten in drie winkels. De eerste ervaringen van klanten en medewerkers zijn heel positief, meldt de retailer. Dit najaar worden daarom alle 57 winkels in België en 102 winkels in Nederland voorzien van de nieuwe prijskaarten. Het gaat om een investering van enkele miljoenen euro’s.

Jysk werkt momenteel nog met papieren prijskaartjes, maar het afdrukken en handmatig in de schappen plaatsen is een vervelende en tijdrovende klus. Straks kunnen alle prijzen in de winkel met een druk op de knop worden aangepast, wat een forse tijdsbesparing betekent voor het personeel. “Het gaat per winkel om ongeveer anderhalve werkdag per week. Die tijd kunnen medewerkers nu gebruiken om klanten nog beter te helpen”, zegt Frank Christant, directeur van Jysk in België, Frankrijk en Nederland. De retailer bespaart zo ook grote hoeveelheden papier.

De afgelopen jaren werden de elektronische prijskaarten al succesvol geïntroduceerd in winkels van Jysk in het buitenland, waaronder Denemarken, Duitsland en Zweden. In totaal zijn al meer dan 1500 winkels voorzien van deze oplossing.

Draadloze headsets

Naast de elektronische schapkaarten introduceert Jysk ook draadloze headsets die het makkelijker maken voor medewerkers om met elkaar te communiceren. “Als een klant bijvoorbeeld een bank of matras heeft gekocht, kunnen we een medewerker in het magazijn meteen vragen om de aankoop klaar te zetten om te worden opgehaald. Zo worden klanten sneller geholpen en hoeven medewerkers op hun werkdag minder lange afstanden af te leggen”, zegt Christant.

Jysk heeft de headsets uitgebreid getest in winkels in Denemarken, Nederland en Zweden. Ze worden binnenkort in alle landen geïntroduceerd.

Meer Wonen
Bekijk meer
  • icon
    Wonen16 mei, 2025
    Franse outletketen legt de hand op voorraad failliet Casa

    NOZ, een outletretailer met 339 winkels en 3 miljoen klanten per maand in Frankrijk, heeft de voorraad van de failliete decoratieketen Casa overgenomen.

  • icon
    Wonen15 mei, 2025
    IKEA Nederland heeft nieuwe CEO

    Op 1 september krijgt IKEA Nederland een nieuwe topman: de Oostenrijker Walter Kadnar komt over van de Duitse tak van de meubelretailer. Hij volgt Alessandra Zini op, die in januari overleed.

  • icon
    Wonen14 mei, 2025
    Dille & Kamille heeft eerste Franse winkel geopend

    Woensdagochtend opende Dille & Kamille een winkel in het centrum van Nantes. De Nederlandse retailer test het potentieel op de Franse markt in samenwerking met lokale franchisepartners.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Algemeen18 april, 2025
    Internationale Europese e-commerce maakt comeback
  • icon
    Mode29 april, 2025
    Forse winststijging voor Vinted
  • icon
    Elektro25 april, 2025
    Fnac Darty zoekt verse groei met nieuw strategisch plan
  • icon
    Algemeen8 mei, 2025
    Wordt elke handelaar een geldautomaat?
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN