RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pascal Kuipers
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Superdirect.com maakt doorstart met ASDA

icon
Food10 september, 2014

Ultramoderne, Nederlandse technologie

De onbemande units vormen een opmerkelijk onderdeel van een ambitieus plan van ASDA om de leidende online retailer te worden. De Britse retailer maakt melding van de aankoop van technologie die de eerste volledig geautomatiseerde afhaalpunten naar het Verenigd Koninkrijk brengen.

 

“De ultramoderne technologie is ontwikkeld in Nederland en zorgt ervoor dat online bestelde levensmiddelen en non-food items worden vervoerd naar stand-alone units voorzien van klimaatcontrole”, stelt ASDA in een persbericht. “Daar kan de consument vervolgens de gekochte items ophalen op het moment dat het hem schikt.”

 

ASDA meldt niet om welke leverancier het gaat. Henk Niemansverdriet, die samen met Peter Pompen de technologie achter Superdirect.com ontwikkelde, bevestigt dat ASDA met hen samenwerkt. “Ik kan er verder geen commentaar op geven, maar het is wel zo dat wij de partner zijn van ASDA.”

 

ASDA breidt aantal ophaalpunten flink uit

Superdirect.com werd begin juni dit jaar failliet verklaard, na amper negen maanden operationeel te zijn geweest. In augustus was er sprake van enkele geïnteresseerde partijen voor een overname van Superdirect.com. Dat blijkt nu de Britse Walmart-dochter ASDA te zijn. Sligro, dat zo’n 37 procent van de aandelen in Superdirect.com had, ontkent via de woordvoerder betrokken te zijn bij dit Britse initiatief.

 

Naast de test met de onbemande units rolt ASDA ook haar bestaande ophaalpunten uit. Bij de winkels gaat dit aantal van 400 naar 600, het aantal stand-alone ophaallocaties voert ASDA op naar 200 en de retailer breidt ook het aantal ophaalpunten voor dezelfde dag bestelde items uit van 250 naar 350.

 

Drie nieuwe distributiecentra

In februari 2015 sluit ASDA wel zijn webshop ASDA Direct, waar de keten allerlei ranges non-foodproducten verkocht, van boeken tot tuinbenodigdheden en huishoudelijke artikelen. 80% van dit assortiment brengt ASDA nu onder bij de webshop George.com, die daarmee verandert van een online modewinkel tot een lifestyle webshop.

 

Het is allemaal onderdeel van een vorig jaar gelanceerd vijfjarenplan om van ASDA de leidende online retailer te maken in het Verenigd Koninkrijk. Om dit alles ook logistiek mogelijk te maken, zal ASDA de komende jaren drie nieuwe online distributiecentra bouwen.

Meer Food
Bekijk meer
  • icon
    Food3 juni, 2025
    Bel geeft plantaardig kaasmerk Nurishh op

    Op het vlak van plantaardige ambities lijkt de Franse zuivelgroep Bel een strategische bocht te nemen: het plantaardige kaasalternatief Nurishh verdwijnt onverwacht van de markt, de fabriek gaat dicht.

  • icon
    Food3 juni, 2025
    Forse kartelboete voor Delivery Hero en Glovo

    De Europese Commissie heeft bezorgdiensten Delivery Hero en Glovo een kartelboete van 329 miljoen euro opgelegd omdat ze onderlinge afspraken maakten terwijl ze nog concurrenten waren.

  • icon
    Food2 juni, 2025
    Alexandre Bompard: “Overnamegeruchten wijzen op aantrekkelijkheid van Carrefour”

    De CEO van Carrefour wil niet reageren op de recente geruchten over toenaderingsgesprekken met Ahold Delhaize, maar ziet in de belangstelling een positief signaal: “Het laat zien hoe aantrekkelijk ons bedrijf is voor een groot aantal spelers.”

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Food2 juni, 2025
    Colruyt en Delhaize weigeren nieuwe (en dure) Lay’s-verpakking
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
  • icon
    Mode30 mei, 2025
    Waarom Nike in België voor ontslagen vreest
  • icon
    Food23 mei, 2025
    Intermarché zet niet-strategische fabrieken te koop
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN