RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven Lunch Garden
  • Onderwerpen MarketingRetailDetail Day
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Hoe Lunch Garden jonge gezinnen verleidt

icon
Food13 september, 2023
Ann Biebuyck, Lunch Garden

De verjongingsoperatie bij Lunch Garden ligt op koers: de omzet overtreft bij de restaurantketen opnieuw het niveau van voor de pandemie. CEO Ann Biebuyck schrikt er dan ook niet voor terug om ambitieuze doelen te formuleren.

50.000 jonge gezinnen

De mosselen vliegen in grote hoeveelheden over de toonbank bij Lunch Garden deze zomer: “In juli hebben we voor het eerst de omzet van 2019 kunnen overtreffen. Dat was een mijlpaal. Eén klant op drie komt tijdens de zomerperiode voor de mosselen. We gaan naar 800 ton voor dit seizoen”, zegt CEO Ann Biebuyck die bij het bedrijf een noodzakelijke verjongingsoperatie doorvoert, waarover ze meer komt vertellen op de Retail Marketing Day van RetailDetail, op 21 september.

“Lunch Garden heeft een grote merkbekendheid, maar we hebben na Covid ontdekt dat een hele generatie ons toch amper kent. De meerderheid van ons klantenbestand waren 47-plussers. Nu stellen we onszelf een ‘bold target’: in 2025 willen we 50.000 jonge gezinnen tot bij ons krijgen.” Een hele uitdaging, maar haalbaar volgens Biebuyck: ondanks uitdagingen als Covid, de oorlog in Oekraïne, de klimaatproblematiek en het personeelstekort in de horecasector beweegt de restaurantketen traag maar zeker in de juiste richting.

Momenten van escapisme

“We moeten in de consideratieset geraken van jonge gezinnen, met gezonde en gevarieerde voeding, altijd bereikbaar, betaalbaar én fun.” Een mooie illustratie is de radiocampagne tijdens de Paasvakantie, met de originele boodschap “de prijzen zijn op reis, kinderen eten gratis.” Die zorgde voor een stijging van 40% in kindermaaltijden. “Radiospots hadden we allang niet meer gedaan. Dat medium heeft toch impact.”

70% van de millennials laat graag eten leveren. Dat is niet meteen de sterkte van Lunch Garden, toch werkt de restaurantketen wel samen met Deliveroo: “De gemiddelde Deliveroo-klant is jonger en hoger opgeleid, zo bereiken we een extra doelgroep. We moeten mikken op momenten van escapisme, wanneer mensen op hun gemak willen genieten tegen een betaalbare prijs. Die rol kunnen we spelen: onze producten zijn kwalitatief goed, onze prijzen zijn minder gestegen dan in een gemiddelde brasserie. Belgen gaan graag uit eten. We zijn overtuigd dat er ruimte is voor iedereen.”  

Verrassend uit de hoek

Lunch Garden evolueert op verschillende fronten naar een toekomstbestendig model. Het bedrijf investeert in geëngageerde teams die er garant voor staan dat de klant zich welkom voelt in de restaurants. De keten zet ook stappen op het vlak van digitalisering en duurzaamheid – met de recyclage van lege mosselschelpen, bijvoorbeeld – en bouwt aan een ecosysteem met z’n leveranciers.

Wat brengt het najaar? Het traditionele wildseizoen komt er weer aan, maar daarnaast wil Lunch Garden ook verrassend uit de hoek komen: “We gaan een nieuw seizoen claimen!” Wélk seizoen? Dat onthult Ann Biebuyck mogelijk tijdens haar presentatie op de Retail Marketing op 21 september in Antwerpen. Ook van de partij die dag: sprekers van Impermo, Kruidvat, Jacob’s Conceptstore, Standaard Boekhandel, Club, Microsoft, Voyado en Deloitte. Boek nog snel je ticket via onderstaande link.

Ja, ik kom naar de Retail Marketing Day op 21 september
Meer Food
Bekijk meer
  • icon
    Food16 mei, 2025
    Colruyt krijgt groen licht voor overname Delitraiteur

    De Belgische Mededingingsautoriteit heeft donderdag de overname van maaltijdwinkelketen Delitraiteur door Colruyt Group goedgekeurd.

  • icon
    Food15 mei, 2025
    Snacksproducent Van Geloven sluit drie fabrieken

    Van Geloven, de producent van snacksmerken Mora en Van Dobben en dochterbedrijf van diepvriesgigant McCain, sluit drie productievestigingen in België en Nederland. Dat zal 142 jobs kosten.

  • icon
    Food14 mei, 2025
    Sligro verwacht voor het eerst winst in België

    Na jaren van financiële tegenvallers verwacht Sligro in 2025 voor het eerst zwarte cijfers te schrijven in België. De horecagroothandel heeft de logistieke processen eindelijk op orde, nu richt het bedrijf de blik op omzetgroei en marktaandeel.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Algemeen18 april, 2025
    Internationale Europese e-commerce maakt comeback
  • icon
    Mode29 april, 2025
    Forse winststijging voor Vinted
  • icon
    Elektro25 april, 2025
    Fnac Darty zoekt verse groei met nieuw strategisch plan
  • icon
    Algemeen8 mei, 2025
    Wordt elke handelaar een geldautomaat?
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN