RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Bedrijven Mars
  • Onderwerpen duurzaamheid
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Mars wil naar nuluitstoot met “betaalbaar en haalbaar” plan

icon
Food18 september, 2023
Shutterstock

Mars schroeft zijn klimaatambities op: tegen 2030 wil de fabrikant de uitstoot met 50% verminderen in de volledige waardeketen. De merkproducent heeft daarvoor een nieuw stappenplan, dat “versneld, haalbaar en betaalbaar” zou zijn.

Voetafdruk van Finland

Mars wil in de komende acht jaar zijn koolstofuitstoot halveren naar vijftien miljoen ton, om zo sneller tot een nettonuluitstoot te komen. Volgens zijn nieuwe plannen gaat Mars in de komende drie jaar alvast meer dan een miljard dollar investeren om de uitstoot over de volledige waardeketen te verminderen, “ondanks de zwakkere wereldeconomie”.

Het bedrijf bereikte zijn hoogste emissiepunt in 2018 en heeft de uitstoot van broeikasgassen in absolute termen met 8% of 2,6 miljoen ton verminderd ten opzichte van 2015, maakt de fabrikant zich sterk. Nochtans is het bedrijf in die periode wel met 60% gegroeid. Toch heeft de Pedigree-producent nog steeds een voetafdruk vergelijkbaar met die van een land als Finland, geeft Mars grif toe.

“Generatie CEO’s is verantwoordelijk”

“2050 kan verre toekomst lijken, maar de vooruitgang die we de komende zeven jaar boeken is cruciaal. Mijn generatie CEO’s heeft de mogelijkheid en de verantwoordelijkheid om daadwerkelijke emissiereducties te realiseren”, zegt CEO Poul Weihrauch, die ook vindt dat bedrijven afgerekend moeten worden op de resultaten die ze daadwerkelijk boeken.

“Investeren in emissiereducties is gezond bedrijfsbeleid, het is haalbaar, betaalbaar en het is absoluut noodzakelijk”, aldus Weihrauch. Hij liet via een enquête staven dat 69% van de volwassenen in ’s werelds zeven grootste economieën vindt dat bedrijven zich evenveel of meer moeten richten op het aanpakken van de klimaatverandering dan op het aanpakken van economische uitdagingen.

Om “Net Zero” te bereiken, zal Mars zich onder andere versneld richten op 100% hernieuwbare energie, transparantere toeleveringsketens, ‘klimaatslimme’ landbouw en groenere logistiek. De FMCG-reus wil bijvoorbeeld ook “alternatieve eiwitten” gaan gebruiken voor huisdierenvoeding en klimaatresultaten opnemen in de beloningsplannen van hogere managers.

Meer Food
Bekijk meer
  • icon
    Food16 mei, 2025
    Colruyt krijgt groen licht voor overname Delitraiteur

    De Belgische Mededingingsautoriteit heeft donderdag de overname van maaltijdwinkelketen Delitraiteur door Colruyt Group goedgekeurd.

  • icon
    Food15 mei, 2025
    Snacksproducent Van Geloven sluit drie fabrieken

    Van Geloven, de producent van snacksmerken Mora en Van Dobben en dochterbedrijf van diepvriesgigant McCain, sluit drie productievestigingen in België en Nederland. Dat zal 142 jobs kosten.

  • icon
    Food14 mei, 2025
    Sligro verwacht voor het eerst winst in België

    Na jaren van financiële tegenvallers verwacht Sligro in 2025 voor het eerst zwarte cijfers te schrijven in België. De horecagroothandel heeft de logistieke processen eindelijk op orde, nu richt het bedrijf de blik op omzetgroei en marktaandeel.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Algemeen18 april, 2025
    Internationale Europese e-commerce maakt comeback
  • icon
    Mode29 april, 2025
    Forse winststijging voor Vinted
  • icon
    Elektro25 april, 2025
    Fnac Darty zoekt verse groei met nieuw strategisch plan
  • icon
    Algemeen8 mei, 2025
    Wordt elke handelaar een geldautomaat?
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN