RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven Bestseller
  • Onderwerpen Bedrijfsresultaten
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Bestseller ziet onlineverkoop dalen

icon
Mode9 oktober, 2023

Bestseller, de Deense groep achter modemerken Jack & Jones, Vero Moda en Only, blikt tevreden terug op een bijzonder uitdagend jaar waarin de winst onder druk stond ondanks een stijgende omzet.

Kosten geabsorbeerd

Een jaar geleden kon Bestseller nog uitpakken met absolute recordcijfers, maar toen al waarschuwde het bedrijf dat het boekjaar 2022-23 zeer uitdagend zou zijn. De modegroep wist de omzet nog wel met 5% op te krikken tot nét geen vijf miljard euro, maar de winst daalde met 19% naar 526 miljoen euro als gevolg van sterk gestegen kosten in een veranderende markt. De zowat 2100 eigen fysieke winkels van de groep en de winkels van partnerretailers deden het goed, maar de onlineverkoop daalde voor het eerst.

Met dat resultaat is eigenaar en CEO Anders Holch Povlsen al bij al niet ontevreden: “We zijn verre van immuun voor turbulente tijden, maar ik ben blij dat we de stijgende kosten het hoofd hebben kunnen bieden en onze partners en klanten kansen hebben kunnen bieden. We hebben ervoor gekozen om een aanzienlijk deel van de kosten te absorberen, wat tot uiting komt in ons bedrijfsresultaat.”

Investeringen

De topman wijst erop dat Bestseller de afgelopen jaren aanzienlijk geïnvesteerd heeft digitalisering, bedrijfsmodellen, materialen en technologieën die moeten bijdragen tot de noodzakelijke transformatie van de mode-industrie. Ook de komende jaren blijft het bedrijf investeren. In Nederland komt er een nieuw, hoogtechnologisch distributiecentrum. De verschillende merken van de groep blijven ook hun retailnetwerk verder uitbreiden.

Bestseller verkoopt meer dan twintig modemerken in zeventig landen wereldwijd, via 2600 merkwinkels, meer dan 16.000 multimerkenwinkels en webshops. Recent opende het familiebedrijf in België voor het eerst eigen merkwinkels voor onder andere Vila, kindermodemerk Name It, en JJXX. Ook lanceerde de groep het genderneutrale modemerk IIQUAL, dat voorlopig enkel online verkrijgbaar is. In Nederland ging franchisepartner Doek Retail failliet: Bestseller kocht daarop acht van de dertien betrokken winkels.  

Meer Mode
Bekijk meer
  • icon
    Mode6 juni, 2025
    Takko Fashion drukt gaspedaal in na recordjaar

    Takko Fashion heeft een recordjaar achter de rug, met een omzetgroei van 3,3% en liefst 28,7% meer winst. Na een succesvolle start van 2025 blijft de keten ambitieus en zet ze in op een uitbreiding met 300 winkels in Europa.

  • icon
    Mode6 juni, 2025
    Kiabi heeft nieuwe directeur in België

    Na vijftien jaar neemt Jérôme Calonne afscheid als hoofd van modeketen Kiabi in België. Hij maakte de overstap naar Medi-Market en draagt de leiding bij Kiabi over aan Rémi Delattre.

  • icon
    Mode5 juni, 2025
    Schoenenketen Maniet-Luxus neemt schoenhersteldienst over

    De Belgische schoenenketen Maniet-Luxus neemt de ambachtelijke schoenmakerij Dascotte uit Nijvel over. De retailer wil inspelen op het tekort aan vakmensen in de sector en tegelijk een alternatief bieden voor fast-fashion.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Food2 juni, 2025
    Colruyt en Delhaize weigeren nieuwe (en dure) Lay’s-verpakking
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
  • icon
    Vrije tijd19 mei, 2025
    Bax Music opent winkels en webshop weer
  • icon
    Mode30 mei, 2025
    Waarom Nike in België voor ontslagen vreest
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN