RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Bedrijven Procter & Gamble
  • Onderwerpen Bedrijfsresultaten
  • Geografie Verenigde Staten
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Procter & Gamble: “Consument blijft opvallend veerkrachtig”

icon
Schoonheid/verzorging19 oktober, 2023
Jonathan Weiss / Shutterstock.com

Prijsverhogingen schrikken klanten van Procter & Gamble niet af: de merkproducent startte zijn nieuw boekjaar met 7% meer omzet, terwijl ook de volumes stegen.

China valt tegen

De omzetstijging was quasi volledig te danken aan prijsstijgingen, al was er over het algemeen ook een bescheiden volumegroei. Alleen Groot-China was een domper op de feestvreugde: de autonome omzet daalde er met 6% ten opzichte van vorig jaar, omdat het consumentenvertrouwen zwak blijft.

“Het volume groeide dit kwartaal in de VS met 3% en we zijn teruggekeerd naar volumegroei in de Europese focusmarkten”, zei CFO Andre Schulten in een call met investeerders. Alle tien productcategorieën lieten een autonome omzetgroei zien, terwijl ook in vijf van de zeven regio’s de omzet steeg. In de Verenigde Staten was dat met 7%, in Europa zelfs met 15%.

Minder promoties

Procter & Gamble is bijgevolg niet van plan in te zetten op meer promoties of prijsverlagingen. Integendeel: in Europa daalt de promotiedruk zelfs. De consument zou opvallend veerkrachtig blijven en verandert zijn koopgedrag amper. P&G ziet consumenten zelfs klimmen binnen het productportfolio, door voor duurdere merken te kiezen.

De prijsverhogingen zorgden er samen met de lagere grondstofkosten en een stabielere toeleveringsketen voor dat de brutomarges zich in het afgelopen kwartaal herstelden tot 52%. De voordelen van de prijsverhogingen zullen naar verwachting wel afnemen naarmate het jaar vordert, terwijl de Pantène-producent verwacht dat consumenten deze winter meer zullen uitgeven aan energie en de hoge interesten.

Meer Schoonheid/verzorging
Bekijk meer
  • icon
    Schoonheid/verzorging15 mei, 2025
    Minder shoppers bij Douglas

    Als gevolg van de wereldwijde economische en politieke onzekerheden lijdt Douglas onder dalende bezoeken in de winkels en online. De retailer neemt maatregelen en verwacht een herstel van de premium beautymarkt.

  • icon
    Schoonheid/verzorging14 mei, 2025
    Parafarmacieketen Medi-Market van start in Nederland

    De Belgische apotheek- en drogisterijketen Medi-Market zet een nieuwe stap in haar Europese expansie: op 21 mei opent de keten haar eerste Nederlandse winkel in Maastricht.

  • icon
    Schoonheid/verzorging13 mei, 2025
    Tiny Library laat nu ook Belgen babyspullen huren

    Wordt babyspullen huren het nieuwe normaal? De Nederlandse start-up Tiny Library introduceert zijn circulaire abonnementsmodel nu ook in België. Daarmee speelt het platform in op een groeiende trend.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Algemeen18 april, 2025
    Internationale Europese e-commerce maakt comeback
  • icon
    Mode29 april, 2025
    Forse winststijging voor Vinted
  • icon
    Elektro25 april, 2025
    Fnac Darty zoekt verse groei met nieuw strategisch plan
  • icon
    Algemeen8 mei, 2025
    Wordt elke handelaar een geldautomaat?
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN