RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven Amazon
  • Onderwerpen stopzetting
  • Geografie Verenigde Staten
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Amazon sluit nu ook zijn modewinkels

icon
Mode3 november, 2023
Amazon Style

Na amper zeventien maanden zet Amazon een punt achter zijn twee fysieke modewinkels. De retailer verlegt de focus voor mode volledig naar online, maar zegt wel te blijven geloven in bakstenen voedingswinkels.

Hoogtechnologische winkels

Op 9 november sluiten de enige twee Amazon Style-modewinkels de deuren. “Na zorgvuldige overweging hebben we besloten onze twee fysieke winkels te sluiten om ons te concentreren op onze online modewinkelervaring, waar we een nieuw, spannend aanbod aanbieden tegen een goede prijs, en innovatieve technologie introduceren om aan de behoeften van elke klant te voldoen”, zo bevestigt Amazon-woordvoerder Kristen Kish aan Bloomberg News.

Amazon opende een eerste modezaak in mei 2022 in Glendale nabij Los Angeles, een tweede volgde in oktober in Columbus (Ohio). In de hoogtechnologische winkels konden klanten via de app het model, de kleur en de maat kiezen van de stukken die ze wilden passen. Shoppers konden er ook gepersonaliseerd stijladvies krijgen. Tot een echte disruptie in de modewereld heeft die vernieuwende klantenervaring dus niet geleid.

Kassaloze technologie

Vorig jaar had Amazon ook alle 68 fysieke winkels gesloten van de enseignes “Amazon Books”, “Amazon 4-Star” en Pop-Up. Dat betekent niet dat het bedrijf fysieke retail helemaal opgeeft: supermarkten blijven belangrijk voor de retailer, die in de Verenigde Staten meer dan 500 Whole Foods Market winkels uitbaat, naast 44 kassaloze Amazon Fresh en 24 verkooppunten van Amazon Go. Ook in Londen heeft Amazon fysieke winkels.

Toch verloopt ook de uitrol van die supermarkten niet rimpelloos. Amazon zag zich genoodzaakt om verschillende Amazon Go-gemakswinkels te sluiten en introduceerde traditionele kassa’s in zijn Amazon Fresh-supermarkten. De introductie van goedkopere RFID-technologie zou de uitbating het kassaloze concept goedkoper moeten maken.

Meer Mode
Bekijk meer
  • icon
    Mode16 mei, 2025
    Groep achter JBC, CKS en Mayerline opnieuw van start in Nederland

    Claes Retail Group (CRG), het bedrijf boven de Belgische modemerken JBC, CKS en Mayerline, viert zijn vijftigste verjaardag met het beste bedrijfsresultaat in acht jaar. De retailer opende zopas een winkel in het Nederlandse Sluis.

  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar

    De Amerikaanse sportwinkelketen Dick’s Sporting Goods wil zijn sectorgenot Foot Locker overnemen. Die kampt met tegenvallende cijfers en dreigende invoertarieven.

  • icon
    Mode15 mei, 2025
    1.700 banen op de tocht bij Burberry

    Wereldwijd gaat Burberry 1.700 banen schrappen op zijn hoofdkantoren en in de trenchcoatfabriek. Winkelsluitingen zijn niet gepland bij het luxemerk, dat de verkopen weer ziet aantrekken.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Algemeen18 april, 2025
    Internationale Europese e-commerce maakt comeback
  • icon
    Mode29 april, 2025
    Forse winststijging voor Vinted
  • icon
    Elektro25 april, 2025
    Fnac Darty zoekt verse groei met nieuw strategisch plan
  • icon
    Algemeen8 mei, 2025
    Wordt elke handelaar een geldautomaat?
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN