RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Johan Van Geyte
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Electrolux profiteert van gunstige wisselkoersen

icon
Elektro28 januari, 2015

Wisselkoers stuwt omzet hoger

De Zweedse fabrikant van witgoed, die o.a. de merken Electrolux, AEG, Zanussi en Frigidaire commercialiseert, boekte in het vierde kwartaal van 2014 een omzet van 31,4 miljard kroon of omgerekend 3,4 miljard euro. Dat was 8,7% meer dan in dezelfde periode van 2013, waarvan 2% autonome groei. Voorts werd 0,2% aangedragen door nieuw overgenomen bedrijven, maar het grootste deel van de vooruitgang kwamer dankzij wisselkoerswinsten.

 

Het sterke vierde kwartaal deed de omzet voor het hele jaar afsluiten op 112,143 miljard kroon of 12,1 miljard euro, wat 2,7% meer was dan over heel 2013. Die hogere verkoop zorgde meteen voor een hefboom: het concern hevelde inmiddels al 70% van zijn productie over naar lagelonenlanden. Bij een stijgende omzet geeft dat een dubbele winst.

 

De operationele winst kwam in het vierde kwartaal dan ook uit op 1,472 miljard kroon (160 miljoen euro), 20% meer dan in dezelfde periode van 2013. Over heel 2014 bedroeg de operationele winst 4,78 miljard kroon of 515 miljoen euro, 18% boven het peil van heel 2013. De operationele marge steeg daarbij van 3,7% in 2013 naar 4,3% in 2014, in het laatste kwartaal kwam die zelfs uit op 4,7%.

Meer over... Elektro
Zie meer
  • icon
    Elektro29 augustus, 2025
    Vincent Nolf (ex-Casa en Makro) wordt CEO van verlieslatend Krëfel

    Krëfel heeft een nieuwe topman: Vincent Nolf, de voormalige CEO van de failliete winkelketens Makro en Casa, moet proberen de verlieslatende elektroketen uit het slop halen.

  • icon
    Elektro26 augustus, 2025
    Tweedehands smartphones vaak niet zo voordelig als voorgesteld

    De helft van de webshops die tweedehands smartphones verkopen, speelt met misleidende kortingen. Daardoor lijkt het prijsvoordeel groter dan het is. In werkelijkheid besparen klanten gemiddeld 22% met een opgeknapt toestel.

  • icon
    Elektro25 augustus, 2025
    Bol breidt aanbod ‘refurbished’ elektronica verder uit

    Bol heeft het aantal productcategorieën voor tweedehands elektro-artikelen meer dan verdubbeld. In de toekomst wil de retailer het assortiment verder blijven opschalen.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
  • 20
    nov
    RETAILDETAIL NIGHT 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging26 augustus, 2025
    Moederbedrijf EasyToys zoekt al na een jaar nieuwe CEO
  • icon
    Wonen1 september, 2025
    Homefashion Group “onderzoekt opties” voor Leen Bakker en Kwantum
  • icon
    Algemeen4 augustus, 2025
    JD.com boost Europese expansie met nieuwe naam voor Ochama
  • icon
    Mode6 augustus, 2025
    Duitse modeketen Closed vraagt faillissement aan
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN