RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Bedrijven The Body Shop
  • Onderwerpen HerstructureringOvername
  • Geografie Europa
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

The Body Shop verkoopt Europese activiteiten

icon
Schoonheid/verzorging31 januari, 2024
The Body Shop © RetailDetail

The Body Shop verkoopt zijn activiteiten op (het grootste deel van) het Europese vasteland en in sommige delen van Azië aan een “internationaal familiekantoor”. Een opvallende zet, aangezien de keten pas een nieuwe eigenaar heeft.

Sleutelrol in turnaround

De nieuwe eigenaar van The Body Shop ontdoet zich meteen van een groot deel van de keten. In november kocht Aurelius het duurzame cosmeticamerk voor 207 miljoen Britse pond van Natura &Co. Onmiddellijk daarna zette de overnemer een ommekeer in gang, aangezien het merk al langer tegenvallende resultaten presenteert.

De onderdelen van het bedrijf die worden verkocht, zijn goed voor ongeveer 14% van de internationale omzet, meldt Retail Week. Details over de deal en over welke landen het gaat, zijn op dit moment nog niet bekend. Wel is duidelijk dat het zowel om de fysieke winkels als om online gaat, maar dat de overname geen gevolgen zal hebben voor de franchisepartners van het merk. Het Verenigd Koninkrijk valt ook buiten de deal.

Privé-investeerder Aurelius noemt het een “beslissende stap in de richting van een sterke ommekeerstrategie”, waarbij de nieuwe eigenaar wil focussen op strategisch belangrijke markten en van The Body Shop een modern en dynamisch schoonheidsmerk wil maken. Het bedrijf wil ook meer hoofdfranchisepartners vinden, nieuwe verkoopkanalen ontwikkelen en sterker inzetten op digitale platforms, aldus Retail Week.

Meer Schoonheid/verzorging
Bekijk meer
  • icon
    Schoonheid/verzorging15 mei, 2025
    Minder shoppers bij Douglas

    Als gevolg van de wereldwijde economische en politieke onzekerheden lijdt Douglas onder dalende bezoeken in de winkels en online. De retailer neemt maatregelen en verwacht een herstel van de premium beautymarkt.

  • icon
    Schoonheid/verzorging14 mei, 2025
    Parafarmacieketen Medi-Market van start in Nederland

    De Belgische apotheek- en drogisterijketen Medi-Market zet een nieuwe stap in haar Europese expansie: op 21 mei opent de keten haar eerste Nederlandse winkel in Maastricht.

  • icon
    Schoonheid/verzorging13 mei, 2025
    Tiny Library laat nu ook Belgen babyspullen huren

    Wordt babyspullen huren het nieuwe normaal? De Nederlandse start-up Tiny Library introduceert zijn circulaire abonnementsmodel nu ook in België. Daarmee speelt het platform in op een groeiende trend.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Algemeen18 april, 2025
    Internationale Europese e-commerce maakt comeback
  • icon
    Mode15 april, 2025
    Ulrika Leverenz (H&M Group): “We moeten de kost van niets doen mee in rekening brengen”
  • icon
    Mode29 april, 2025
    Forse winststijging voor Vinted
  • icon
    Elektro25 april, 2025
    Fnac Darty zoekt verse groei met nieuw strategisch plan
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN