RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Karin Bosteels
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Marks & Spencer verkoopt eindelijk weer meer kleding

icon
Mode2 april, 2015

Analisten een neus gezet

Liefst veertien kwartalen op een rij zag de grootste kledingverkoper van Groot-Brittannië de verkoop in zijn modetak afkalven door de toenemende concurrentie, vooral dan van goedkopere rivalen als Primark en Next. Die trend lijkt echter te keren: in de 13 weken tot 28 maart steeg de ‘non food’-verkoop bij M&S op vergelijkbare basis met +0,7 procent, zo blijkt uit de kwartaalresultaten die de groep deze ochtend publiceerde.

 

Die knappe prestatie is te danken aan een sterke groei online – liefst +13,8% op jaarbasis – en het ook in de winkels vlot verkopende huismerk Autograph. Daarmee zet M&S de analisten een neus, want die hadden een daling met 1,1% voorspeld (wat op zich al een verbetering was met het kwartaal voordien, toen de kledingverkoop nog 5,8% daalde).

 

‘Food’ beter dan de ‘big four’

De omzet van de food-afdeling ging er met +0,7% op vooruit: daarmee doet M&S beter dan de vier grootste supermarktketens van Groot-Brittannië, die in een hevige prijzenoorlog verwikkeld zijn. “We hebben sterke vooruitgang geboekt”, zegt een tevreden Marc Bolland.

 

De CEO wijst echter wel meteen op de “moeilijke macro-economische omstandigheden” in Rusland, Oekraïne en Turkije, waardoor de verkoop buiten het Verenigd Koninkrijk 3,8 procent terug viel.

 

Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode18 juni, 2025
    Outdoor-distributeur Elements opent showroom in Nederland

    Elements, verdeler van duurzame merken als Patagonia, Osprey en Klean Kanteen, neemt een nieuwe stap in zijn Europese groeiambities met de opening van een eerste showroom buiten België.

  • icon
    Mode18 juni, 2025
    Jack & Jones opent combiwinkels met JJXX

    Bestseller opent in België de eerste multimerkenwinkels waarin denimlabel Jack & Jones en zustermerk JJXX zich samen profileren met een lifestyle-aanbod voor het hele gezin. Sint-Niklaas en Antwerpen krijgen de primeur.

  • icon
    Mode17 juni, 2025
    [Interview] “Hunkemöller besteedde nooit méér aan marketing”

    Nieuwe merkpositionering, nieuwe identiteit, nieuwe collecties, nieuw winkelconcept: CEO Brian Grevy laat geen steen op de andere om het merk Hunkemöller relevanter dan ooit te maken voor àlle vrouwen.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging13 juni, 2025
    Multipharma blijft groeien, winst smelt weg door investeringen
  • icon
    Food2 juni, 2025
    Colruyt en Delhaize weigeren nieuwe (en dure) Lay’s-verpakking
  • icon
    Vrije tijd19 mei, 2025
    Bax Music opent winkels en webshop weer
  • icon
    Mode30 mei, 2025
    Waarom Nike in België voor ontslagen vreest
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN